Inaktiv platsannons

Supply Chain Manager i Göteborg

... G...

Om tjänsten

Plats

Göteborg

Sista ansökan

2022-01-12

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Supply Chain Manager på Jollyroom
Jollyroom har under 2010-talet gått från noll till att bli ett miljardbolag. 2016 blev vi största aktör inom barn- och babybranschen i Norden och siktet är nu inställt på att bli nummer ett på europeisk basis. Vi har en tydlig vision – att underlätta livet för barnfamiljen. I denna roll som Supply Chain Manager kommer du bidra till denna vision genom att ansvara för vårt inflöde av varor, från leverantör till rätt vara på rätt lager. Du har personalansvar för ditt team, bestående av 9 medarbetare som jobbar inom order management, import, vendor management samt tull. Som Supply Chain Manager rapporterar du till vår CFO, som sitter i koncernledningen.

I rollens ansvar ingår:

  • Säkerställa att experter i ditt team har förutsättningar för att driva ett proaktivt tullarbete. Bidra till att ta nästa steg inom Vendor managment
  • Säkerställa en effektiv, kvalitativ och korrekt hantering av P2P processen som skapar en hög grad av kontroll
  • Stödja experter inom import (Sea, Road & Air) för att säkerställa att de prioriteringar vi gör ligger I linje med bolagets långsiktiga strategi
  • Avtalsförhandlingar med externa parter, framför allt kopplat till hemtagningskostnader.
  • Säkerställa och ta ansvar för att vi har en tydlig roadmapp på vilka utvecklingsprojekt som skall genomföras på avdelningen
  • Kontinuerligt arbeta med att utveckla och motivera medarbetarna i teamet
  • Säkerställa rätt kompetens, erfarenhet och organisering för att möta verksamhetens framtida behov kopplat till Supply Chain

Som Supply Chain Manager har du stort inflytande och ska jobba styrande internt i organisationen samt externt mot samarbetspartners där målsättningen är att dessa ska följa de rutiner du och ditt team tagit fram.

Vi söker dig som:

  • Har förmågan att kravställa, både internt och externt
  • Är en tydlig, motiverande och erfaren ledare
  • Har erfarenhet inom ordermanagement
  • Gärna har erfarenhet av e-handel och därmed är duktig på att omvandla stora datamängder till förståeliga analyser

Meriterande erfarenhet/kunskap

  • Erfarenhet av tillväxtbolag och/eller e-handel
  • SAP

Dina personliga egenskaper
Hos oss är engagemang det viktigaste, som sagt - vi ska bli störst i Europa och vi söker dig som vill vara med och leda den resan.

Du arbetar med stor passion för ditt område och dina medarbetare. Du är analytisk, lösningsorienterad, strukturerad och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:

  • Entreprenörsdriven verksamhet
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Friskvårdsbidrag och stort personalgym på arbetsplatsen i Göteborg
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Helt nybyggda moderna fina lokaler

Upplägg och ansökan:

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
  • Adress: Sörredsvägen 111, Torslanda. Vi har nyligen flyttat hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
  • Kontakt & frågor: HR Chef Nicole Bellman via

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du ett axplock av våra PR-meddelanden:

Starkt första halvår 2021 för oss! ->
 

Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->

Vi vann årets logistiketablering 2020 ->

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej