Inaktiv platsannons

Produktägare till Bluestep! Stockholm

Om tjänsten

Bluestep är sedan 2005 en modern och lösningsorienterad bank som idag erbjuder bolån i Sverige, Norge och Finland. Bluesteps mission är att hjälpa kunder som av olika anledningar inte kan få lån hos en traditionell bank. Vi ser möjlighet i att kunna förändra människors liv till det bättre när det kommer till deras finansiella situation. Kulturen på Bluestep är karaktäriserad av en entreprenörsanda och vi är stolta över möjligheten att få hjälpa andra människor.

Idag har vi över 20 000 kunder. Vi har ett ledande digitalt fokus som enbart kommer att öka under kommande år. Vi är på en spännande tillväxtresa och letar nu efter nya stjärnor som vill förbättra andra människors liv.

Om rollen
I rollen som Produktägare är du operativt ansvarig för att maximera värdet av den utveckling och förvaltning som teamet utför, inom ramen för Bluesteps övergripande strategier. Du kommer att vara med i både tekniska och verksamhetsnära diskussioner, kanalisera behov från användare och kunder in i teamet samt definiera och prioritera uppdrag. Du har en viktig roll i kvalitetskontroller av teamets leverans, koordinering mot leveranser från andra team samt i att informera och dema innehåll i releasen för användare och andra stakeholders.

Du kommer att arbeta nära tillsammans med andra Produktägare, där ni ansvarar för olika delar av vår nya moderna digitala plattform. Ditt ansvar kommer att ligga inom en av Bluesteps kärnprocesser; hantering av bolåneansökningar från det att kunden visar intresse för ett bolån och fram till att det är redo för utbetalning, inklusive hela kreditberedningen. Vi har lanserat en första version av vår nya digitala bolåneprocess i Norge och Finland, och fortsätter nu med Sverige. Vi kommer att fortsätta att utveckla de digitala processerna och det finns stor möjlighet att vara med och påverka samt utveckla ännu bättre lösningar för våra kunder och våra bolånehandläggare internt.

Som Produktägare kommer du även att vara aktiv inom att vidareutveckla interna processer och rutiner tillsammans med övriga produktägare, för att vi tillsammans ska få en ännu bättre leverans.

Vem är du?
Vi ser att du har några års erfarenhet av tidigare arbete som Produktägare, gärna inom bank och finansbranschen, och helst inom kreditgivning. För att vara framgångsrik i rollen krävs det vidare att du har arbetat med agila utvecklingsteam, har erfarenhet från olika agila processer samt av att arbeta med krav och test. Det är även starkt meriterande om du har en certifiering som Produktägare, samt har jobbat med Jira och Confluence. Din svenska/norska samt engelska är flytande i tal och skrift.

Som person ser vi att du:

  • Är drivande och ansvarstagande
  • Är prestigelös och har en mycket god kommunikationsförmåga
  • Är strukturerad
  • Gärna delar med dig av kunskap och erfarenheter till andra, och kan coacha andra som har kortare erfarenhet som Produktägare än du har

Ansök idag!
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella på  eller på telefonnummer 076-7195909.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)