Inaktiv platsannons

Teamleader Kundservice, kvällspasset i Göteborg

... G...

Om tjänsten

Plats

Göteborg

Sista ansökan

2021-12-15

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Teamleader Kundservice, kvällspasset
Är du en fena på att leverera oslagbar service, har en positiv nu-kör-vi-attityd samt ser dig i en roll där du får möjlighet att leda och utveckla ett ambitiöst team? Då kan du vara Teamledaren vi söker!

Vi på Jollyroom har som syfte att underlätta livet för barnfamiljen och ett led i det är att erbjuda våra kunder bättre och längre öppettider. Därför har vi startat upp kvällspasset förlagt söndag-torsdag fram till kl. 22. Som Teamleader har du siktet inställt på att våra kunder får service i toppklass samtidigt som du är med och bidrar med ditt höga engagemang och entusiastiska sätt så att våra medarbetare arbetar på den bästa arbetsplatsen.

Teamet som jobbar kväll består av agenter som arbetar digitalt via hemmakontor samt på plats på kontoret. Agenterna i kvällsteamet bemöter kunder från samtliga av de länder där vi är verksamma; Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Österrike. Genom ditt positiva och teamfokuserande tänk är du en viktig del i att ditt team uppnår sina och företagets mål. Du är trygg i ditt ledarskap och värdesätter god stämning och trivsel i teamet.

I rollen ingår även:

  • Hantering av löpande personalfrågor
  • Uppföljning av data och statistik för att säkerställa att avdelningen och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot verksamhetens mål
  • Håller löpande coachningssamtal, hälsosamtal och medarbetarsamtal
  • Initierar och driver projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice
  • Ingår i ledningsgruppen för kundserviceavdelningen och har ett nära samarbete med övriga Teamleaders och Customer Service Manager
  • Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. attestera löneunderlag, semester och schemaläggning
  • Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samspel
  • Upprätthålla regler för arbetsmiljö och säkerhet. 

Vi tror att har följande bakgrund:

  • Ledarerfarenhet, minst 1–2 år
  • Serviceerfarenhet, minst 3 år
  • Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Du är självgående och har en stark kommunikativ förmåga, är lösningsfokuserad och motiveras av utmaningar. Vi på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Meriterande:

  • Service- och ledarerfarenheter är från kundsupport
  • Erfarenhet av att leda på distans
  • Erfarenhet av systemen Freshdesk eller SAP
  • Goda språkliga kunskaper i norska, finska, danska eller tyska i både tal och skrift.

Vi erbjuder dig:

  • Entreprenörsdriven verksamhet med utvecklingsfokus där du uppmuntras att bidra med dina tankar och idéer.
  • Stora utvecklingsmöjligheter internt.
  • En kultur som kännetecknas av laganda med kollegor som gärna hjälps åt för att nå gemensamma mål.
  • Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
  • Ungdomlig och pulserande miljö
  • Friskvårdsbidrag
  • Kollektivavtal för alla anställda
  • Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city.

Upplägg och kontakt

  • Start: Enligt överenskommelse.
  • Omfattning: Heltid 40 h/v (6 månaders provanställning tillämpas).
  • Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I november 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt gym för alla medarbetare.
  • Arbetstider: Söndag - Torsdag kl. 13:30 - 22:00 (30 min rast) alt. 13:00-22:00 (ink 60 min rast)
  • Kontakt: Amanda Vitalis, via  

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi fick en flygande start 2021 ->
 

Vi har fått en ny VD och HR-chef->
 

Vi vann årets logistiketablering 2020 ->

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej