Inaktiv platsannons

Customer Experience Manager Online till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 14 februari 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vill du var med och bygga Sveriges bästa e-handel? Då har vi en spännande roll för dig. Vi söker nu en teamansvarig för Åhléns nya Customer Experience team Online. Teamet, som är en del av Åhléns e-handelsavdelning, ansvarar för att utveckla en digital kundupplevelse i världsklass.

Vi erbjuder dig

Som Customer Experience Manager får du vara med och utforma och bygga upp ett nytt team inom Åhléns. Du har tillsammans med teamet som består av analytiker, UX/UI Designer och CRO Expert det övergripande ansvaret för kundresan och kundupplevelsen online.

Du kommer också vara en nyckelspelare i arbetet kring ökad förståelse för olika kundgruppers behov, beteende och attityder inom Åhléns. Du bidrar aktivt till att utveckla och driva data- och insiktsdrivna arbetsprocesser inom Åhléns.

Du rapporterar till Sales Director Online.

I rollen ingår även att:

  • Löpande följa kundresor och kundbeteende i våra digitala kanaler för att optimera köpflöden och förbättra kundupplevelsen. Detta arbete drivs tillsammans med CRM teamet.
  • Tillsammans med analytiker säkra beteende – och försäljningsdata som underlag för ett datadrivet arbetssätt
  • Tillsammans med CRO Expert ansvara för CRO processen med A/B testning som nyckelfaktor
  • I nära samarbete med e-handels utvecklingsteam ta fram och prioritera teknisk roadmap för åhlens.se
  • Koordinera och leda olika tvärfunktionella projekt inom Åhléns
  • Utbilda och informera organisationen om insikter kring kunders beteende online
Kvalifikationer

Mer om dig
För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och har driv och förmåga att skapa engagemang och förståelse för ett kundfokuserat och datadrivet arbetssätt i hela organisationen.

Du tycker att det är roligt att vara en del av en större förändringsresa och har förmåga och vana att leda andra genom förändring.

Vi ser gärna att du har:

  • Högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område t ex marknad, e-handel, analys eller försäljning.
  • Minst 5 års relevant erfarenhet av att arbeta med CX- och CRO-frågor inom e-handel.
  • Mycket god analytisk förmåga med erfarenhet av analys av såväl kvalitativ som kvantitativ data.
  • Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska
  • Hög digital kompetens samt erfarenhet av att arbeta med agila utvecklingsprocesser.
  • Erfarenhet av projektledning och/eller ledarskap och förändringsledning.
  • Ett plus för oss är om du:
  • Har tidigare erfarenhet av e-handel inom retail
  • Har arbetat med CRM relaterade frågor
  • Erfarenhet av digital marknadsföring

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget i centrala Stockholm.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

18-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej