Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Gillar du att arbeta i en miljö där det händer mycket och vill du vara med och säkerställa en kundupplevelse i världsklass? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker nu en koordinator till vår Customer Experience avdelning under affärsområdet Customer Offering, Hem, Mode & Skönhet!
Om rollen
Som koordinator på Customer Offering Hem, Mode & Skönhet är du ansvarig för att tillsammans med chef verkställa kunderbjudandets kommersiella plan samt säkerställa att varje aktivitet på bästa möjliga sätt levererar en kundupplevelse i världsklass utifrån Åhléns affärs- och kommunikationsplan.
Du är spindeln i nätet mellan affärsområdet och marknadsavdelningen och är ansvarig för att koordinera och projektleda aktiviteter. Koordinatorn är assisterande ansvarig och kan komma att sammankalla till möten som rör produktioner samt informera om aktuella erbjudanden, kampanjer och andra aktiviteter. Koordinatorn har också direkt dialog med fler viktiga avdelningar så som försäljningsorganisationen, pressavdelningen, VM-teamet, e-com och SoMe-teamet. Du bidrar även till affärsområdets förståelse för marknaden och våra kunder genom att arbeta datadrivet sammanvägt med konkurrensbevakning och konsumentinsikter.
Du kommer att ingå i ett mindre team, idag bestående av 3 personer, och rapportera till Head of Customer Experience Manager.
I rollen ingår huvudsakligen följande uppgifter:
Vem söker vi?
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. I denna roll värderar vi dina personliga egenskaper tugnt. För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person, ett par år in i karriären och gärna med erfarenhet från event/upplevelse eller byråbranschen. Det är även meriterande med erfarenhet av en koordinerande roll där du, kanske arbetat med att väva samman olika funktioner och knytit ihop samarbeten och projekt. Vi värdesätter flexibilitet och ansvarstagande och tror att du är en person som gillar variation i arbetet och kan driva flera projekt parallellt. Innovation och kreativitet är dina ledord och du tycker om att utmana och tänka nytt. Vidare ser vi gärna att du till rollen tar med dig:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss i omgående. Du är placerad på Åhléns huvudkontor i centrala Stockholm.
Urval kan komma att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Åhléns är ett värderingsstyrt företag. Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
19-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!