Inaktiv platsannons

Inköpscontroller till Åhléns huvudkontor (vikariat) i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 30 juni 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vi söker två analytiska och drivna inköpscontrollers för att förstärka vårt controllerteam på Åhléns huvudkontor och täcka vikariatbehov som löper till September 2023. Inköpscontrolling är en viktig funktion som utgör ett viktigt affärsstöd till hela vår inköpsorganisation.

Arbetsuppgifter

I rollen som inköpscontroller arbetar du med uppföljning, analyser och budgetering och du kommer också delta i och driva affärsutvecklande projekt.

I rollen ingår bland annat att:

  • Genomföra ekonomiska analyser och uppföljningar samt dra affärsmässiga slutsatser för att bidra till att affären blir framgångsrik

  • Skapa rapporter och underlag för analyser

  • Följa upp mål och nyckeltal

  • Kontinuerligt bidra till ständig utveckling av vår affär genom analys och förbättring av arbetsprocesser

Du arbetar nära dina kollegor inom controllerfunktionen samt inköpare och sortimentschef, men även tillsammans med supply planning. I denna roll rapporterar du till Head of Business Control.

Kvalifikationer

Vad krävs för att lyckas i rollen?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Ett par års arbetslivserfarenhet som inköpscontroller, gärna från detaljhandel

  • Civilekonom/Civilingenjörsutbildning eller motsvarande applicerbar arbetslivserfarenhet

  • Erfarenhet av att arbeta med PowerBI eller liknande

  • Mycket goda kunskaper i Excel (ex. är det meriterande med erfarenhet av att bygga finansiella modeller och VBA-moduler) och Powerpoint

  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska

Vem är du som söker?

För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta datadrivet och uppskattar förändringar. Du är en god kommunikatör och kunskapsdelare som kontinuerligt utvecklar dig själv. Du är driven, självgående och skapar snabbt struktur och resultat. Du är analytisk, har förmågan att hantera stora mängder data och dra affärsmässiga slutsatser.

Denna tjänst är ett vikariat på heltid som löper till september 2023. Vi ser gärna att du som söker kan starta snarast, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Du är placerad på Åhléns huvudkontor i centrala Stockholm.

Vår rekryteringsprocess

  • Urval efter inkommen ansökan - samtliga sökande

  • Telefonintervju med rekryteringskoordinator - för de kandidater som gått vidare från föregående steg

  • Möte med anställande chef - för de kandidater som gått vidare från föregående steg

  • Möte med sortimentschef - för de kandidater som gått vidare från föregående steg

  • Referenstagning för slutkandidat/er.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej