Inaktiv platsannons

Senior Logistik och Avtalsansvarig i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Önskar du arbeta i ett engagerat team som brinner för förhandling och att skapa optimala logistiklösningar med fokus på att driva kostnader ur flöden och system som bidrar till mervärde för kunden? Nu har du chansen att bli en del av Varuflödesförhandling inom Dagab!


Dagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor och ansvarar för att sortiment, inköp och logistik ska fungera optimalt. Som supportbolag har Dagab en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet från leverantör till butik. Vi är ett företag i ständig utveckling och vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas tillsammans med oss.


Dagabs inköpsaffär är i huvudsak organiserad utifrån fyra affärsområden; Märkesvaror, Egna Märkesvaror, Egna Affärer och Externa Affärer. För att ge verksamheten bra förutsättningar för att bedriva effektiv logistik finns en central avdelning vars huvudsakliga uppgift är att förhandla inköpsvillkor och transporter för de respektive affärsområdena - Varuflödesförhandling.


Varuflödesförhandling söker nu en Senior Logistik och Avtalsansvarig för att stärka upp inför nya utmaningar. Här får du möjlighet att använda dina kunskaper inom Supply Chain Management och bidra med kontinuerliga förbättringar av Dagabs verksamhet samt genom samarbete med leverantör. 
 

Det här får du göra

I rollen som Senior Logistik och Avtalsansvarig ansvarar du för logistik och avtal inom din kategori där du tillsammans med produkt och kategori-ansvariga driver långsiktiga förändringar inom respektive kategoriområde. Du tillhör teamet Varuflödesförhandling bestående av 12 personer både juniora-, seniora Logistik och Avtalsansvariga samt Transportupphandlare och rapportera till Chef för Varuflödesförhandling. Huvudsakligen ansvarar du för förhandling med leverantörer för att gemensamt finna konstruktiva lösningar som förbättrar eller förenklar inköpsaffären. Förhandlingar kan bestå av såväl långsiktiga strategiska samarbeten som kortsiktiga punktinsatser. Du ansvarar för att reducera kostnaderna associerat till inköp samt logistik inom ett specifik kategoriområde. Ansvaret innebär även att du agerar affärsmässigt utifrån insikter kopplat till den data som översätts och analyseras. I rollen har du flertal dialoger i gång och många kontaktytor både internt och externt.


Du har delvist kommersiellt ansvar där ökad lönsamhet är en naturlig del av din vardag. Du kommer, som del i ett team ansvara för ett produktavsnitt inom Dagabs sortiment motsvarande ett omsättningsvärde omkring 10 miljarder kr.
 

Det här förväntar vi oss
  • Du har några års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll inom logistik och Supply Chain
  • Erfarenhet av förhandling i en roll där du skapar resultat i skarpa lägen
  • Erfarenhet av att analysera komplex information med Excel som arbetsredskap
  • Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller civilingenjör inom Supply Chain/Logistik eller liknande
  • Vi ser gärna att du har vana av att ha många kontaktytor och dialoger med fokus på resultat

 

Därefter för att lyckas i rollen är du ansvarstagande, lösningsorienterad, självgående och trivs med att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Då rollen kräver många kontaktytor externt som internt är du kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du har en analytisk förmåga och lätt för att förstå affären och drivs av att skapa resultat för organisationen. 
 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start så fort som möjligt eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor Torsplan i Stockholm. 

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb