Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Vi letar nu efter vår nya Category Sales Specialist som övergripande ska driva försäljning och optimering för kategorierna Skönhet & Hem i vår digitala kanal. Åhléns har en hög ambition att fortsätta utvecklingsarbetet av vår E-handel. Som del av vår nya offensiva strategi ska vi bli Sveriges ledande E-handel med en optimal fysisk närvaro. Vill du vara med på resan?
Vad innebär denna tjänst?
Som Category Sales Specialist har du övergripande ansvar för att initiera och driva försäljningsactions optimerat för våra varumärkeskategorier Skönhet & Hem. Då Åhléns E-handel är handelsplatsen för många av våra kunder är det viktigt för oss att proaktivt arbeta med försäljningsinitiativ, alltid med kunden i fokus. I rollen kommer du att ha inriktning på säljstyrning, budget- och kampanjarbete och driva kommersiell plan mot Online-teamet.
Rollen innefattar huvudsakligen följande uppgifter:
I rollen jobbar du tätt tillsammans med Category Sales Manager för Mode & Barn för att driva försäljningen för hela Åhléns onlinesortiment. Rollen ingår i Åhléns Online-team och du rapporterar till Online Sales Manager.
Vem är du som söker?
Rollen som Category Sales Specialist innebär en roll med stor del tvärfunktionellt arbete. Därför lägger vi stor vikt vid din sociala förmåga, att samarbeta och knyta kontakter internt. Vi söker dig som är kund- och säljdriven med stort intresse och god förståelse för digital handel och utveckling. Du har ett öga för siffror och detaljer och är analytisk, strukturerad och nyfiken.
Vidare hoppas vi att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
I denna roll tar du med dig:
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av E-handel inom detaljhandelsbranschen, gärna inom skönhet eller hem. Vi ser gärna även att du har en universitetsutbildning inom ekonomi, E-handel eller motsvarande.
Om rekryteringen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget i centrala Stockholm.
Urval kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!