Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent till Åhléns Ekonomi & Finans i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 17 juni 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vi söker en effektiv ekonomiassistent till Åhléns Ekonomi & Finans!

Huvuduppgiften som ekonomiassistent är att i en operativ roll driva effektiv redovisning, analys och utveckling av processer och projekt gällande avstämning av betalmedel för POS & eCommerce samt hantera kommissionsfakturor och anläggningsregister. Rollen är ett proaktivt affärstöd som i tvärfunktionella samarbeten säkerställer korrekt redovisning med fokus på intern kontroll och optimering av processer med kvalitet och leverans i fokus.

I rollen ingår även att inom Ekonomi & Finans:

  • Fungera som D365 superuser betalmedel POS & eCom, anläggningsregister och kommission
  • Utföra avstämning betalmedel POS & eCom, analys och utredning av resultatavvikelser
  • Hantera kommissionsfakturor i Medius samt avstämning kommission
  • Ansvara för anläggningsregister, avskrivningar samt avstämningar
  • Arbeta med redovisning inkl. reserver, analys och avstämningar i bokslutsprocessen
  • Aktivt delta i projekt för att automatisera och effektivisera processer
  • Utföra övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning

Som ekonomiassistent blir du en del av ett ambitiöst team på 13 medarbetare och rapporterar direkt till Finansansvarig, rollen innebär ett nära samarbete med processägare inom Ekonomi & Finans avseende analys, intern kontroll och kontinuerlig processutveckling.

Kvalifikationer

Vad krävs för att lyckas i rollen?
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Minst 1 års erfarenhet som Ekonomiassistent, meriterande med erfarenhet av redovisning
  • Gymnasieutbildning inom ekonomi
  • Mycket goda kunskaper i Excel samt stark analytisk förmåga
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics D365 och Medius Flow, samt att du har intresse för system och processer.

Vem är du som söker?
Du är prestigelös, affärsmässig samt en god och tydlig kommunikatör. Du är initiativrik och vågar utmana dig själv och andra. Du vill bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vara en del av ett sammanhang där vi gemensamt arbetar för att nå våra mål och aktivt arbetar för att förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan idag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej