Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Vi erbjuder dig
Som Försäljningschef på Åhléns City Göteborg är du en genomförare och ansvarig för att driva försäljning och skapa lönsamhet i varuhuset, samt säkerställa att kampanjer och aktiviteter genomförs med hög kvalitet. Åhléns befinner sig på en spännande förändringsresa och som försäljningschef kommer du, i enlighet med Åhléns strategi, leda och implementera nya arbetssätt och koncept varuhuset tillsammans med varuhuschefen och övriga kollegor. Till din hjälp har du avdelningschefer, Visual Merchandisers, säljare och administrativa funktioner i varuhuset.
I rollen som Försäljningschef har du personalansvar för sju avdelningschefer samt två administrativa stödfunktioner. Som försäljningschef har du det operativa driftansvaret i varuhuset och arbetar i nära samarbete med dina avdelningschefer för att skapa en varuhusupplevelse som är relevant och inspirerande för våra kundgrupper. Våra kunder ska mötas av engagerade och serviceorienterade Säljare med god produktkunskap.
I rollen som försäljningschef ingår att:
Målmedvetet och med stort driv optimera försäljning och lönsamhet.
Aktivt ta del av, värdera, tolka och förmedla relevant information och kommunicera den inom varuhuset gentemot medarbetarna
Ansvara för säkerhet och arbetsmiljöarbete för varuhuset
Arbeta i enlighet med Åhléns hållbarhetsmål
Du arbetar mot års-, månads- och dagsmål för försäljning och kundnöjdhet och sammankallar och driver arbetsplatsmöten, säljplanering och facklig samverkan. Du rapporterar till Varuhuschef för Åhléns City Göteborg.
Vad krävs för att lyckas i rollen?
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Tillsammans kan vi åstadkomma så mycket mer! Till oss tar du med dig
Vem är du som söker?
För att lyckas i rollen krävs att du har starkt kundfokus och ett genuint intresse för människor. Du är en erfaren ledare och trygg i ditt ledarskap och du förstår värdet av olikheter och skapar resultat genom att få andra att utvecklas. Du är van att arbeta i ett högt tempo och är tydlig, kommunikativ och inspirerande i din ledarroll.
Rollen innebär mycket självständigt arbete och vi lägger stor vikt vid stort driv, och att du är en genomförare. Vidare är du affärsmässig, har ett stort sälj- och resultatfokus samt ett personligt driv som yttrar sig i engagemang och handlingskraft med ett coachande förhållningssätt. Utmaningar är något som triggar och motiverar dig. Som person är du initiativrik och ha mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete.
Om rekryteringen
Tjänsten är ett vikariat på heltid under ett år och vi ser gärna att du kan börja hos oss slutet av augusti/början av september.
Urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!