Inaktiv platsannons

Kundchef till Dagab i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Till affärsområdet Externa Affärer söker vi en kundchef till några av våra avtalskunder. Vi levererar till över 3 500 platser i hela landet och har vuxit under senaste tiden med ett antal nya kunder och många spännande koncept vilket gör att vi befinner oss i en tillväxtresa. 


Avdelningen leds av vår affärsområdeschef och består dels av ett team (Kundchefer och kund-och logistikkoordinatorer) som ansvarar för utvecklingen av våra avtalskunder, dels av ett försäljningsteam som hanterar sortiment, kampanjer, prissättning och space management för våra fria kunder och för kedjan Handlar´n och Matöppet. Du kommer tillhöra avtalskund och rapportera till affärsområdeschefen. 
 

Det här får du göra

Du är övergripande ansvarig för lönsamheten och försäljningsutvecklingen för några av våra avtalskunder och ansvarar därmed för att leda det operativa och strategiska arbetet för dessa kunder. Du är kundens närmaste kontakt, i tätt samarbete med Controller och ansvarig Kund-och logistiksamordnare. 


Viktiga ansvarsområden är: 

  • Du upprättar årligen en affärsplan och kundplan vilken sedan revideras löpande  
  • Du ansvarar för förhandling (självständigt eller tillsammans med affärsområdeschef) och efterlevnad av kundavtal 
  • Som i alla affärer så är relation viktigt och att skapa ett brett nätverk av kontakter hos kunden   
  • Du ansvarar för att leda kundrelaterade utvecklingsprojekt som ofta går ”tvärs” inom Dagab
  • Du ansvarar för att utveckla och effektivisera processer och att säkra hög kvalitet inom supply chain 
  • Löpande arbetsledning av Kund-och logistiksamordnare
  • Du ingår i affärsområdets ledningsgrupp
     
Det här förväntar vi oss

Vi söker en driftig, slipad och strukturerad lagspelare med kundfokus som har förmågan att agera och reagera efter interna och kunddrivna behov. 


Du har ledaregenskaper och är duktig på att skapa förtroende och bygga starka relationer med både kund och kollegor. En stark kommunikativ förmåga är av vikt, gärna med kunnighet i att presentera insiktsfulla och för kund relevant fakta. I rollen som Kundchef är det av betydelse att du har ett starkt affärssinne och en förmåga att både se till helheten och att allting fungerar i praktiken för kunden, varje dag. 


Eftersom grunden i våra avtal är att hitta en lönsam affärsmodell så måste du ha intresse för siffror och analys (även om du får ett gott stöd från Controller). Därmed är det av vikt att du har mycket goda kunskaper i Excel och besitter analytiska färdigheter.
 

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start i augusti eller enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor Torsplan i Stockholm.

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb