Inaktiv platsannons

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Housekeeping Manager Public i Göteborg

Om tjänsten

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Housekeeping Manager Public
Liseberg AB

Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Housekeeping Manager Public 
Som Housekeeping Manager för våra publika gästutrymmen på Grand Curiosa Hotel söker vi dig som vill arbeta i en magisk miljö där våra gäster får möjlighet att ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans. Med stöd av hotellets Executive Housekeeping Manager, som du rapporterar till, och resterande Housekeeping kollegor arbetar ni för att se till att våra miljöer är fina, fräscha och förberedda för att välkomna våra gäster. Som Housekeeping Manager Public innefattar det städning av hotellens publika områden såsom lobby, restauranger, gästtoaletter, konferensrum och ytor bakom kulisserna där du har ansvar att leda och fördela det arbetet tillsammans med dina teamledare. 

Grand Curiosa Hotel är helt unikt hotell i Norden med stor kapacitet. Hotellet är full till bredden av kuriositeter, knasigheter, en guldfärgad ruschkana från plan två och en fullt fungerande karusell i angränsande Café Agnes, 457 familjerum och totalt 2200 bäddar där alla ytor ska tas om hand på bästa sätt. Här finns unika miljöer och spännande ytor, en arbetsplats som du och ditt team fyller med kreativitet och glädje där våra gäster får ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans. Vi lever våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje och som Housekeeping Manager Public söker vi dig som brinner för ditt yrke, är närvarande och beredd att göra om och göra nytt.  

I pre-openingfasen är du drivande i framtagandet av arbetssätt, processer, rutiner och regler inom ditt ansvarsområde. Du är delaktig i rekrytering och utbildningsinsatser, dessutom planerar, förbereder och färdigställer du den operativa verksamheten inför öppning och i uppstartsskedet. När verksamheten så småningom övergår till mer löpande drift arbetar du med utvecklingsmöjligheter och är delaktig i att leda medarbetarna operativt. Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra ekonomiska mål, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar, även brand- och säkerhetsansvar. 

Vem är du? 

Vi söker dig som vill skapa starka Team med stor känsla av yrkesstolthet. Du bör ha minst 2 års erfarenhet av ledarskap inom Housekeeping lokalstäd och hotellverksamhet där budget- och personalansvar ingått. Vi ser relevant utbildning inom hotell och turism och övriga utbildningar inom ledarskap och städ som meriterande. Erfarenhet av olika bokningssystem och digitala Housekeeping-system är önskvärt. I rollen krävs erfarenhet av att hantera stora städmaskiner, ha god kunskap om väsentliga kemikalier och övriga städprodukter. Vi värdesätter ett brinnande hållbarhetstänk, med fokus på arbetsmiljö och ergonomi, där du bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som har erfarenheten och kunskapen att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback. 

Du är en trygg ledare och förebild som gärna har arbetat i uppstartsfas i liknande tjänst, men som också vill jobba långsiktigt och utvecklande när vardagen rullar på. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet, ärlighet och tydlighet, samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra. Dina tidigare erfarenheter vittnar om bredd och variation inom ditt yrkesområde, där du behärskar att hantera större gästnivåer. Vi ser att du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla, vilket är extra viktigt vid öppningen av ett nytt hotell. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras vilket innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Ditt team kommer arbeta både dag, kväll och nattpass där det är viktigt att visa att du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje!  

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej