Inaktiv platsannons

Kampanjkoordinator till Dagab i Stockholm

Om tjänsten

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val. 

Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
 

Bli en av oss

Till affärsområdet Externa Affärer söker vi en kampanjkoordinator med ansvar för kedjan Matöppets kampanj- och marknadsföring. 

Det här får du göra

Du ansvarar för kedjan Matöppets kampanj-och marknadsföring i allt från planering till prissättning och tryck av material till butik. Du har tät dialog med säljledare under kampanjplanering för samtliga kampanjer, både vecko-kampanjer (DR-blad) och långkampanjer med strategisk prissättning, men behöver inte förhandla mot leverantör. Du ansvarar för produktion av löpande DR-blad, förser tryckeriet med underlag och har tät dialog med tryckeri tills material når butik. Du är kundens närmaste kontakt vad gäller kampanj, i tätt samarbete med kundchef och handlarråd.

 

Viktiga ansvarsområden är: 

  • Du upprättar årligen en kampanjplan  
  • Du ansvarar för prissättning mot konsument för samtliga kampanjerbjudanden
  • Du ansvarar för Matöpppets ca 130 strategiska priser (långkampanj)
  • Du ansvarar tillsammans med kundchef för den marknadsföringspott som finns för Matöppet
  • Du leder löpande möten med avstämning mot handlarrådet
  • Du tar fram manus till tryckeriet och ansvarar för korrekturläsning fram till tryck
  • Du håller löpande koll på marknadspriser och konkurrent bevakar
Det här förväntar vi oss

Vi söker en driftig, slipad och strukturerad lagspelare med kundfokus som har förmågan att hålla ihop löpande kampanjerbjudanden inkl prissättning för Matöppets räkning.

 

Du är social, gillar att vara "spindeln i nätet" är duktig på att skapa förtroende och bygga starka relationer både med kund och kollegor. En stark kommunikativ förmåga är av vikt, gärna med kunnighet i att presentera och leda möten då du löpande träffar handlarrådet. I rollen är det av betydelse att du har ett starkt affärssinne och en förståelse för prissättning.

 

Eftersom grunden i våra kampanjer handlar om att hålla en planerad budget och även tänka lönsamhet så måste du ha intresse för siffror och analys. Därmed är det av vikt att du har mycket goda kunskaper i Excel och besitter analytiska färdigheter.

 

För att klara av rollen så tror vi att du har en avslutad eftergymnasial utbildning, troligen med inriktning mot ekonomi eller marknad eller att du förvärvat motsvarande kunskaper via arbetslivserfarenhet. Vidare så tror vi att du bör ha följande erfarenheter: 

  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom handeln, vilket har gett dig god kunskap om hur dagligvaru- eller servicehandeln fungerar 
  • Resultat- och budget samt att jobba mot mål och nyckeltal
  • Projektledning är meriterande

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor på Torsplan, Stockholm. Vissa resor inom landet förekommer.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb