Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
Affärsområdet egna märkesvaror (EMV) ansvarar för koncernens aktiviteter rörande egna märkesvaror, från inköp till varumärkesfrågor och förpackningsdesign. Affärsområde EMV arbetar nära Dagabs affärsområden och Axfoods kedjor och har som uppdrag att driva EMV i koncernen och att utveckla och vårda EMV:s portfölj och sortiment. Inköpsarbetet drivs i team som samarbetar med bl.a. funktioner för råvaruanalys, marknad, kvalitetssäkring, logistik och förpackningsdesign inom Dagab Inköp & Logistik AB och Axfoods kedjor.
I rollen som EMV-koordinator får du möjligheten att arbeta i en bred och varierad roll. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att stötta inköpare i det dagliga arbetet och assistera inköparen vid upphandling, framtagande av nya produkter, förhandling, avtalsskrivning och uppföljning. Du kommer att koordinera samarbetet med andra interna funktioner, sköta kommunikationen med leverantörer och ansvara för artikel - och leverantörsadministration. Du utgör en viktig del i kedjan för att utveckla Egna Märkesvaror och för rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas hos Dagab.
I rollen som EMV-koordinator ser vi att du har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller inköp, god system- och datavana, skriver och talar svenska obehindrat och har goda kunskaper i engelska. Då rollen är en viktig stödfunktion, ser vi att du har vara från service och administration.Det är meriterande att om du har erfarenhet från dagligvaru- eller detaljhandeln, systemvana från SAP och excel.
För att trivas i rollen tror vi att du gillar att driva ditt eget arbete framåt och har förmågan att arbeta lösningsfokuserat. Då du har många kontaktytor i det dagliga arbetet så tror vi att du trivs i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga. Vidare förstår du vikten av detaljer i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst som inleds med sex månaders provanställning och är placerad vid Dagabs huvudkontor på Torsplan i Stockholm.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!