Inaktiv platsannons

Extra säljare inför jul till Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 6 oktober 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Drivs du av försäljning, service, människor?

Hos oss på Åhléns City Stockholm ska shoppingen vara en upplevelse. Kunden ska inspireras och guidas till noga utvalda varumärken och lösningar för livets alla stunder. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vad kan vi erbjuda dig?

Åhléns City Stockholm är Sveriges största detaljhandelsvaruhus med olika avdelningar för att kunna ge ett brett utbud till våra kunder. Nu söker vi säljare till flera av våra avdelningar för att stötta upp inför jul och under reaperiod.

Som medarbetare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att bjuda in och ta aktiva kundkontakter. Du ska erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:

  • Genom din personlighet, säljkunskap och produktkännedom skapa nöjda kunder som alltid känner sig välkomna
  • Säkerställa en inspirerande och säljande varuhusmiljö som skapar den bästa kundupplevelsen
  • Arbeta med merförsäljning genom kampanjer och aktiviteter

Du jobbar i team både säljare och varuplockare tillsammans med övriga roller i varuhuset. Du kommer att rapportera till avdelningschef för aktuell avdelning.

Kvalifikationer

Vad söker vi?

Du ska älska försäljning och brinna för att hjälpa våra kunder. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.

Till oss tar du med dig:

  • arbetslivserfarenhet från försäljning eller service, gärna inom detaljhandeln
  • en stolthet i att ge den bästa servicen och göra kunden nöjd
  • ett intresse för mode, skönhet, hem och inredning

Tjänsterna varierar i omfattning och längd beroende på vilken avdelning man arbetar på. Tjänsterna är tidsbegränsade anställningar på 20-30h/v och arbetstiderna kan variera mellan kl. 08:00-20:00. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi kommer ha behov från oktober till början av januari, där det största behovet kommer vara under december månad.

Hur ser rekryteringsprocessen ut?

Om du är en kandidat som vi vill träffa, kommer du att få ett mail med inbjudan till en gruppintervju. Du kommer vid det tillfället få mer information om Åhléns och om de tjänster vi erbjuder.

Skicka din ansökan så fort som möjligt, urval kommer att ske löpande.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.

Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb