Om tjänsten
Receptionist/Telefonist sökes till Region Östergötland Har du genuint intresse för mötet med andra människor? Trivs du med att ge service via disk och över telefon? Då är du en intressant kandidat för oss! Tjänsten är heltid from 2017-07-31 tom 2017-10-31 och därefter 50% - 75% tjt grad.
Arbetsbeskrivning
- Hänvisning av och information till patienter, besökare och personal
- Ankomstregistrering av patientavgifter i Region Östergötlands datajournalsystem.
- Vid behov vara behjälplig vid självbetjäningsterminaler
- Utskrift av frikort och högkostnadskort
- Övrig administrativ service som tex. Beställning av färdtjänst, taxi etc.
- Ta emot och förmedla samtal inom Region Östergötland
- Ta emot larm och hantera support under jour
Egenskaper och personlighet Oväntade situationer kan uppstå vilket medför att du måste kunna fatta egna beslut/initiativ (inom ramarna för verksamheten). Du ska trivas med att jobba i pressade och operativa situationer, artig, tålmodig, servicebenägen, ge bra bemötande och välartikulerad. Vi ser att du i grunden har ett stort intresse för kommunikation, möte med människor och kan uttrycka dig flytande i tal och skrift inom både svenska och engelska. Behärskar du även ett tredje språk är detta mycket meriterande. Du skall vidare trivas att arbeta i en öppen receptionsmiljö samt televäxel med frågor och ärenden i en operativ verksamhet med stundom mycket hög belastning.
Vem är du?
- Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som gillar att arbeta efter målet nöjd kund, i syfte att upprätthålla goda och långsiktiga relationer. - Du besitter en god social förmåga och har en naturlig fallenhet för att kunna föra samtal med människor i olika skeenden i livet, åldrar, etnisk och kulturell tillhörighet.
- Du är en god ambassadör för företaget och delar våra värderingar ärlighet, entreprenörskap, ansvar och kvalitet.
- Du är beredd att rycka in där det behövs och ser vad som behöver göras.
- Du är en självständig lagspelare som både kan planera dagen efter egen och andras kalendrar och behov.
- Du gillar ordning och reda och finner tillfredsställelse i att lösa vardagliga problem och önskemål.
Kvalifikationer
- Lägst gymnasieutbildning inom Turism & Handel, Handel & Administration, Hotell & Restaurang, Ekonomi alt. receptionsutbildning hos Komvux eller yrkesskola.
- God datorvana med erfarenhet i Word, Excel och PowerPoint.
- God kommunikativ förmåga.
- Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
- Övriga språk i tal och skrift ser vi som ett plus
- Serviceinriktad och Ansvarstagande
- Positiv och Självgående
- Erfarenhet som receptionist är meriterande. Du besitter förmåga att hantera mötet i receptionen på ett professionellt och trevligt sätt!
Möjlighet till utökad tjänstgöring finns även via våra andra uppdrag inom ISS. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstidens slut. Välkommen med din ansökan samt CV, dock senast 2017-06-30.
.
Extra information
- Status
- Stängd
- Önskad utbildningsnivå
- Annan, Gymnasium, Universitet/Högskolestudier, Yrkesutbildning
- Ort
- Norrköping
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb), Heltidsjobb (erfaren)
- Typ av jobb
- Städning / Fastighetsskötsel
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Engelska, Svenska
Norrköping | Städning / Fastighetsskötsel | Heltidsjobb (förstajobb) | Heltidsjobb (erfaren) | Annan | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier | Yrkesutbildning