Vi satsar just nu på vår inhouse verksamhet som förflyttar sig till att ta ett större kreativt ansvar och ägarskap över vår kommunikation. I vårt team finns förutom flera nyckelroller som vi söker redan följande roller på plats; byråledare, creative director, produktionsledare, copywriters, originalare samt även motion designers, content managers och customer communication managers. Vi söker nu en Art Director med digital erfarenhet.
OM TELE 2
Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar, det ställer höga krav på oss. Vår nyckel till framgång och att möta de höga kraven är hur vi jobbar och vilka vi är. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Tele2 Inhouse tillhör vår marknadsavdelning Communication och Marketing som är övergripande ansvarig för att vårda, utveckla och förflytta varumärkena Tele2 och Comviq till att bli de mest älskade och valbara varumärkena inom telekom. Som inhouse byrå har vi därför en unik närhet och snabbrörlighet till våra egna uppdrag och beslut.
OM TJÄNSTEN
Vi söker en Art Director med bred erfarenhet som ska ta ansvar för att förvalta våra strategiska kampanjer, utveckla taktiska kampanjer samt utveckla idéer för andra kreativa uppdrag inom Tele2. Vi har många ägda kanaler där vi strävar efter att utöka vår kommunikation, målgruppsanpassning och intensitet ännu mer.
Vi söker en Art Director som förutom övergripande idéarbete även kan ta ansvar för digital anpassning av idéer och grafisk formgivning. Du har gedigen och bred erfarenhet från reklambyrå, retailbyrå och/eller inhousebyrå och tycker att inhousebyråns möjligheter med snabba vägar ut till våra kanaler är inspirerande och skapar ständig nyfikenhet på bästa möjliga anpassning av idéer och budskap, lärdomar och utveckling.
Som Art Director tillhör du vår kreativa studio och jobbar således med idéer och leveranser för Tele2 Privat, Tele2 Business och Comviq. Vi jobbar med extern kommunikation men har även många möjligheter att jobba med våra kanaler internt och Tele2 Arena. Du rapporterar till vår Creative Director och blir en del av vårt växande inhouse team på 17 personer.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Det här är vad du har…
Du har redan några års erfarenhet som Art Director och älskar att jobba i en bred och ständigt föränderlig miljö. Du kommer att arbeta nära våra externa byråer för att förvalta övergripande koncept men också kunna ansvara för att briefer arbetas ut till kreativa idéer och egna kampanjförslag för respektive behov och kanaler.
Vi ser att du har följande kunskaper:
Som person är det en självklarhet att du förstår och lever efter Tele2:s värderingar – öppenhet, kostnadsmedvetenhet och flexibilitet samt att du är prestigelös och resultatorienterad.
Det här är vad Tele2 kan ge dig…
20-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!