Inaktiv platsannons

Lead Customer Service Special Areas, Mobile i Stockholm

Om tjänsten

Drivkraft, affärsmässighet och passion för att utveckla Telenors kundservice!


Du blir en del av:
Channels som ansvarar för kundmötet i alla kanaler inom konsument och SME – vi levererar behovsanpassat sälj och service med hög kvalitet. Inom Channels arbetar vi varje dag för att ge våra kunder en upplevelse utöver det vanliga.

Rollen tillhör avdelningen Kundservice Mobil som ansvarar för helheten avseende intäkter, kostnader och kundupplevelsen. Vi är ett team på 10 personer som har Stockholm, Göteborg och Karlskrona som arbetsorter. Vi samarbetar med en extern leverantör som operativt driver vår kundservice. Vår ambition är att skapa branschens nöjdaste kunder!

Du får: 
Som ansvarig för Telenor Kundservice Special Areas äger du leveransen för backoffice, reklamation, sociala media och support av såväl butiker som medarbetare i kundservice. Det betyder att du kommer att leda och genomföra utveckling inom området. Du deltar i styrgruppen för Kundservice Mobil med uppgift att analysera, värdera samt mitigera våra operativa och taktiska utmaningar.

Exempel på centrala initiativ som du kommer att driva är:

-      Löpande kalibrering och styrning av vår kundservicepartner genom kontinuerlig dialog med nyckelpersoner i vår partners ledningsgrupp

-      Öka effektiviteten i kundservice genom att driva   automatisering, digitalisering och förenkling av processer

-      Telenors hantering av särskilda kundärenden såsom ARN, DM-nämnden, Telekområdgivarna, sociala medier, myndighetsärenden knutet till enstaka kunder samt kritiska kundärenden utanför ordinarie flöden

-      Säkerställa måluppfyllnad för kvalitet och kostnad genom att aktivt utmana och skapa förutsättningar för befintliga arbetsströmmar inom produktion, drift, system och it, utbildning samt affärsutveckling

-      Äga, utveckla och säkerställa exekvering på en ambitiös verksamhetsplan. Hantera interna och externa stakeholders samt representera Kundservice Mobil avseende  uppföljning av verksamhetsplaner och hur vi säkrar våra långsiktiga ambitioner i kanalen.

I rollen samverkar du med hela Channels, affärsområdet konsument/företag och vår kundservicepartner. Du ska med andra ord trivas med att vara en lagspelare, låta dig utmanas och samtidigt säkra att du får rätt förutsättningar att exekvera på uppdraget.

Erfarenhet:  

-      Universitetsexamen som ekonom, ingenjör eller motsvarande

-      Arbetat med affärsutveckling eller service- och kvalitetsutveckling

-      Meriterande om du idag jobbar som management konsult eller business controller och har erfarenhet från kundservice.

Du är: 
Som person är du strukturerad och affärsmässig med ett analytiskt sinne, du brinner för verksamhetsutveckling och utgår alltid från kundens bästa. Ditt arbete präglas av ett datadrivet förhållningssätt i kombination med en förmåga att se   samband och förstå helhetspåverkan på kanalen. Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du vara en flexibel och prestigelös lagspelare med en positiv inställning.

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort: Stockholm  

Anställningsform: Vikariat 12 månader

Sök: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sebastian Pehrson, rekryterande ledare, 0733-78 01 16 E-mail:

Välkommen med din ansökan! 

Sista ansökningsdag: Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-11-23.

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget, Glocalnet, Canal Digital Kabel AB, Open Universe, OpenNet, Ownitoch Vimla. Tillsammans har vi över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 12,8 Mdr SEK (2014) och cirka 1900 anställda.


Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "" och på LinkedIn ”” där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Annan, Grundskola, Gymnasium, Universitet/Högskolestudier, Yrkesutbildning
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Marknadsföring / PR
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Marknadsföring / PR | Heltidsjobb (förstajobb) | Annan | Grundskola | Gymnasium | Universitet/Högskolestudier | Yrkesutbildning