Om tjänsten
Söker du jobb?
Ekonomiassistent/administratör
FöretagsinformationTill vår kund Status Automation AB söker vi en ekonomiassistent/administratör för omgående anställning. Tjänsten gäller en deltidsanställning på 75-80%.
Status Automation AB grundades 2016 och är ett företag vars anställda är samlat i ett team med många års erfarenhet som alltid ställer upp. Här satsar de satsar på Status och Kvalitet som är företagets nyckelord. För Status Automation AB är de anställda företagets största tillgångar. Det innebär att de anställda alltid kommer i första hand och målet är att alla ska vara stolta över sin arbetsplats och sina arbetsuppgifter. Huvudkontoret är beläget i Göteborg och det finns två mindre kontor i Sundsvall och Älvdalen.
TjänstebeskrivningSom ekonomiassistent här kommer du att ha stor variation på dina arbetsuppgifter och det är viktigt att du trivs i en sådan roll, ingen dag är den andra lik. Du är kontorets hjärta!
Dina huvuduppgifter i arbetet kommer att vara: hantering av leverantörsfakturor och bokföring, tidsrapporter och lönehantering. Administrativa arbetsuppgifter t.ex. inköp av kontorsmaterial, administration av avtal, ta emot besökare och inkommande telefonsamtal. krävs erfarenhet för att veta vad som gäller kring skatteverket, försäkringskassan, collectum, bolagstverket och likande.Ansvara för att kontorslokalerna är representativa och att alla känner sig välkomna!
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet från liknade arbetsuppgifter sedan tidigare och har kunskap i Visma . Du bör vara en prestigelös problemlösare och kan börja arbeta omgående.
KravKunskap och erfarenhet av att arbeta med Visma.
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Göteborg
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Logistik / Transport
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Göteborg | Logistik / Transport | Heltidsjobb (förstajobb)