Inaktiv platsannons

Assistent tekniskt inköp i Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige år 2003 och sedan dess har vi ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 171 butiker runt om i Sverige. Tekniskt inköp är en inköpsavdelning för indirekt material och tjänster. Avdelningen är avtalsansvariga för allt som köps in, men som inte säljs vidare till våra kunder: lagerinredning, truckar, pantmaskiner, kylmöbler, hotell samt tjänstebilar är några av ansvarsområdena. Vi står för löpande avtalsförhandling, projektledning av nationella och internationella projekt och fungerar som länken mellan den internationella inköpsavdelningen och Sverige. Avdelningen består i dagsläget av 12 medarbetare. Då vår nuvarande assistent går vidare mot nya utmaningar inom avdelningen söker vi nu dennes efterträdare till vårt huvudkontor i Solna.

Om tjänsten

Din roll

I den här rollen assisterar du avdelningen i det dagliga administrativa arbetet. Du kommer självständigt arbeta med kontroller av fakturor, ekonomiuppföljning samt uppdatering med information i olika affärssystem. Det löpande administrativa arbetet med företagets tjänstebilar kommer också vara ditt ansvarsområde, till exempel tankkort, utkvitteringar, utlån samt ekonomiuppföljning. I samband med upphandlingar understödjer du avdelningen gällande den administrativa processen samt med dokumentation. Du ansvarar dessutom för kontrakts- och posthantering samt är behjälplig med en del utvärderingar i Excel som berör vår avdelning.

 
Din bakgrund

Du har en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande i grunden.  Vi ser gärna att du har likvärdiga erfarenheter sedan tidigare. Som person är du strukturerad, noggrann och har mycket god prioriterings- och initiativförmåga. Du är stresstålig och kan ha flera arbetsuppgifter igång samtidigt.

Du är en skicklig administratör och för dig är det en självklarhet att vara serviceinriktad i ditt arbete. Du har teknisk förståelse och gillar att lösa problem samt har förmågan att arbeta självständigt under eget ansvar och i team. Du är en van användare av Officepaketet, framförallt i Excel, och är en god kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.  Då vårt koncernspråk är tyska ser vi kunskaper i tyska som meriterande men ej som ett krav.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs – på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.  Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling.

Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är en heltidstjänst, med tillträde enligt överenskommelse. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Solna | Detaljhandel | Deltidsjobb