Inaktiv platsannons

Inköpsadministratör kontrakt – Solna

Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige. För att våra kunder ska kunna handla smart måste även vi arbeta smart. Vi vill att våra kunder bara ska betala för det som de får med sig hem i matkassen. Genom marknadsanalyser och analyser av kunders inköpsvanor och trender utarbetar inköpsavdelningen ett önskvärt produkt- och sortimentsutbud, främst under våra egna varumärken. Här skapas förutsättningar för att vi ska kunna erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet till låga priser. Nu söker vi en administratör till gruppen kontraktadministration.

Om tjänsten

Din roll

Ditt huvudansvar blir att formalisera det som inköparen överenskommit i förhandlingen med vår leverantör i ett inköpskontrakt. Här fastläggs alla villkor samt den produktinformation, så kallad masterdata, som är nödvändig för att vi ska kunna hantera produkten internt hos oss i alla led. Kontraktadministrationen har avgörande funktion i att tillhandahålla den information som möjliggör hanteringen av produkterna på deras väg från leverantören över lager till slutkunden i butik.

Som kontraktadministratör ansvarar du för kontraktskrivningsprocessens samtliga steg. Med utgångspunkt i förhandlingsdokumentationen som inköparen tillhandahåller dig, ansvarar du sedan för kontakten med leverantören för att samla in alla de underlag som är nödvändiga för att färdigställa kontraktet. Du kommer arbeta i vårt affärs- respektive kontraktsskrivningssystem samt hantera olika sammanställningar i Excel. Efter din upplärningsfas kommer du även att självständigt driva mindre projekt.

I rollen har du många externa och interna kontaktytor och hanterar löpande mycket information. Efterhand kommer du i rollen att utvecklas till expert på bl.a. olika logistikvägar, innehållsdeklarationer och branschstandarder.

 
Din bakgrund

Du har en avslutad gymnasieutbildning och trivs som bäst när du får ägna dig åt administrativa arbetsuppgifter. Du är en fullfjädrad administratör som är noggrann, effektiv, strukturerad och har god prioriteringsförmåga. För att trivas i rollen bör du också ha siffersinne och tycka om att arbeta i olika datasystem. När det dyker upp frågeställningar som du inte mött tidigare arbetar du lösningsorienterat och söker själv aktivt efter information. Du har lätt för att samarbeta med andra, men tycker även om att arbeta självständigt och är inte rädd för att ta egna beslut när det behövs.

Dina kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel, är goda. Du är en skicklig kommunikatör som har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Har du grundläggande kunskaper i tyska samt har en vilja att lära dig språket flytande? Då är detta rätt tjänst för dig!

 

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Detaljhandel | Deltidsjobb