Om tjänsten
Söker du jobb?
FöretagsinformationEberspächer Sverige med huvudkontor placerat i Trollhättan är en ledande leverantör av bland annat bränsledrivna värmare.
Här finns vårt svenska huvudkontor samt utbildningscentrum och lager.
Vi ansvarar och tillhandahåller kundservice för den svenska , danska och norska marknaden.
TjänstebeskrivningI tjänsten som teknisk support kommer du att tillhöra en grupp på totalt 9 personer , denna grupp består förutom av support av säljare/garanti/teknik/returhantering samt kvalitetsansvarig.
Dina arbetsuppgifter kommer bla att bestå av.
- Ge teknisk support till kund via telefon och mail, vid behov närvara ute hos kund.
- Ge teknisk support som främst omfattar våra värmare för vårt marknadssegment, återförsäljare (bil, marint och övrigt).
- Framtagning av teknisk information t.ex. FAQ och göra den tillgänglig för kunder via lämpliga medier.
- Vara Kundservice kontaktyta internt gentemot säljgrupperna, teknikgruppen och produktgruppen i avseendet applikationsanpassning och produkter.
KvalifikationerVi söker dig som innehar nedanstående kvalifikationer.
- Utpräglad serviceinriktad mentalitet med högt kundfocus.
- Strukturerad och pedagogisk i ditt sätt att förmedla information.
- Lösningsorienterad och analytisk.
- Intresse för teknik och förståelse för teknisk dokumentation.
- God kunskap och förståelse för de skandinaviska språken, i både tal och skrift.
- God kunskap och förståelse för engelska både i tal och skrift.
Meriterande är kunskap i SAP.
Meriterande är kunskap om vårt produktprogram.
KravKörkort B
Teknisk utbildning på minst gymnasienivå ex inom fordonsteknik.
God datavana
Engelska i tal och skrift.
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Trollhättan
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Logistik / Transport
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej