Inaktiv platsannons

SEOM söker positiv och driven kundtjänstmedarbetare i Stockholm

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om tjänsten

Är du en person som älskar att ge service samtidigt som du kan hantera olika frågeställningar? Är du en person som alltid bjuder på ett leende till dina kollegor samtidigt som du tar ansvar?

Då har vi på SW tjänsten för dig!

SEOM söker en ny medarbetare till sin kundtjänst som består av 11 personer där 4 st har hand om kundärendena via telefon, mail och sociala medier. SEOM sitter i fräscha lokaler och du välkomnas in ett företag med en familjär stämning.

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha hand om Telefon, mail, Mina sidor och social media – det är där SEOM möter sina kunder dagligen! Deras kunder är viktigast och de söker nu en ny kollega till deras kundtjänst!

På kundtjänst hanterar de Sollentunabornas vardag – allt från elen till kaffebryggaren till dricksvatten i kranen. Arbetsuppgifterna är komplexa och omväxlande, vilket ställer höga krav på medarbetarna. De ger kunden stöd, information, tecknar avtal och förändrar avtalsupplägg för alla deras nyttigheter: Vatten, Avfall, Elnät, Stadsnät, Elhandel samt Fjärrvärme.

Branschen är i ett expansivt skede och Sollentunabornas medvetenhet om hållbarhet i vardagen ökar ständigt. SEOM jobbar nära deras affärsområden. Det kräver en god förmåga att dels förstå flöden i deras processer, dels vara kundens kompetenta samtalspartner. Det kan handla om allt från sopkärl, flytt eller fakturor till tecknande av ett nytt elhandelsavtal!

Lämplig bakgrund
Du ska minst ha en gymnasieutbildning inom ekonomi och ha jobbat med likande arbetsuppgifter i minst 2 år. Du får gärna ha suttit på en medelstor kundtjänst tidigare och ha stor förståelse för ärendehantering Summera och affärssystem. Meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet BFUS . Då SEOM kommer att bli mer aktiv på sociala medier bör du ha jobbat med detta tidigare samt med en kundchat. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.

För att trivas hos kunden är det var stor vikt att du är driven och ser lösningar, är prestigelös samtidigt som du sprider härlig energi omkring dig. Du bör vara trygg i dig själv och jobbar noggrant och strukturerat. Att alltid ge bra service är för dig en självklarhet!

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)