Inaktiv platsannons

Tele2 söker en kampanjanalytiker till CRM-avdelningen i Kista

Om tjänsten

Som Kampanjanalytiker hos oss ingår man i avdelningen CRM. Inom CRM finns en analysavdelning bestående av 10 personer i dagsläget. Analys är i sin tur uppdelat i områdena Kampanj- samt Dataanalys. Vi söker nu en person till området Kampanjanalys och hoppas att just du vill vara med och bidra till att skapa ett analysteam i världsklass…

Det här är jobbet…

På Tele2 händer det ständigt nya saker, vi kommer på briljanta idéer och nya produkter testas och förbättras. Du som kampanjanalytiker är ansvarig för att vi alltid kan mäta och analysera utfallet när vi tar ut något nytt mot kund. Vilken kanal är optimal? Vilken målgrupp svarar bäst? Kan vi upprepa kampanjen och ständigt förbättra den? Det här ingår i rollen:

  • Målgruppsanalys i tätt samarbete med CLM-projektledare
  • Bygga selekteringsflöden och exekvera kampanjer i Adobe Campaign
  • Säkerställa solida kontrollgrupper för att möjliggöra relevanta uppföljningar
  • Analysera genomförda kampanjer allt från hit rates till avancerade lönsamhetsanalyser
  • Utveckling och förvaltning av statistiska modeller för att optimera utfall på återkommande kampanjer

Med all insikt från detta ingår det även i rollen att vidareutveckla vår verksamhet och våra automatiserade kundprogram.

  • Utveckla våra kundprogram så att varje kund för det bästa erbjudandet vi har tillgängligt vid varje kontakttillfälle.
  • Vara delaktig i att utvecklandet av kampanjhanteringsverktyget.
  • Driva analysfokuserade projekt över hela kundbasen.
  • Sätta kampanjanalysstrukturer för hur, när och vad som ska analyseras.

 Det här är vad du har…

  • Ett systematiskt och logiskt tankesätt med förmåga att förklara komplicerade processer på ett enkelt sätt.
  • Erfarenhet från eller kunskap om analysmiljöer, exempelvis SAS
  • Kampanjhanteringsverktyg, exempelvis Adobe Campaign, SAS CI, Teradata m fl
  • Erfarenhet av SQL och databashantering
  • Universitetsutbildning inom statistik, ekonomi, matematik, teknik eller liknande.
  • 0-5 års arbetslivserfarenhet

 Meriterande att du har är…

  • Tidigare erfarenhet av kampanjanalys.
  • Kunskaper inom datamining och statistisk modellering
  • Erfarenhet av att använda olika analysmetoder beroende på kampanjtyp.

Som person är du ambitiös och villig att lära dig nya saker. Eftersom rollen innebär mycket samarbete, både med andra analytiker men även med CLM-projektledare, produktägare med flera så krävs det att du har lätt att jobba i team och att du inte är rädd för att ta kontakt med människor. Det finns en stark entreprenörkänsla i företaget vilket ibland leder till tvära kast och korta deadlines. Din stresstålighet kommer att sättas på prov varför det är bra om du kan hantera stress emellanåt.

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

 … en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad. 

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram. 

… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Tjänsten är placerad i Kista.

Välkommen med din ansökan senast den 15 februari 2018. Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande. 

Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kista
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
IT, Online marketing
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Kista | IT | Online marketing | Deltidsjobb