Inaktiv platsannons

Chef för HR Service Center i Sodertalje

Om tjänsten

Vill du vara med på vår spännande och utmanande resa att modernisera och digitalisera Scanias HR-support? Som chef för HR Service Center bidrar du till att våra chefer och medarbetare får ett professionellt HR-stöd på ett optimerat sätt.
HR Service Center är en ny organisation inom Scanias centrala HR-organisation och Human Resources Support. Vi söker nu en chef som vill vara med och bygga upp vår nya verksamhet.

Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som chef för HR Service Center är att utifrån verksamhetens behov utveckla servicecentret till dess fulla potential. I det ligger bland annat att möjliggöra hög tillgänglighet för chefer och medarbetare till professionella, snabba, enhetliga och kvalitativa svar på frågor inom HR-området.

Du arbetar på uppdrag av avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp. I ditt uppdrag ingår att organisera, planera och följa upp verksamheten utifrån våra servicemål. En viktig aspekt är att säkerställa att kompetens och resurser är anpassade efter gruppens uppdrag samt att utifrån detta rekrytera, leda, coacha och utveckla medarbetarna. Du har även det övergripande ansvaret för att processer och arbetssätt utformas, är effektiva och utvecklas över tid. Det senare görs i samverkan med lämpliga HR-representanter inom Scania.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete inom HR med möjligheten att vara med och bygga upp en ny digitaliserad och optimerad HR-verksamhet för att stötta Scanias chefer och medarbetare. Scania erbjuder även förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris, resultatbonus och arbetstidsförkortning bland annat. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

Din profil
Du har en utbildning på högskolenivå, gärna med inriktning mot HR samt flera års arbetslivserfarenhet inom administration, gärna inom en serviceorganisation. Vi tror även att du behöver tidigare chefs- eller ledarskapserfarenhet för att lyckas i detta uppdrag.

Du stimuleras av att ha stort ansvar för att driva, genomföra och följa upp mål/aktiviteter. Du är vidare en god ledare med stark förmåga att engagera och utveckla dina medarbetare i linje med verksamhetens mål.
Kvalitet är viktigt för dig och du ser förstklassig service som en självklarhet. Att arbeta med ständiga förbättringar är en naturlig del av vårt arbetssätt och vi ser gärna att du har erfarenhet av detta.

Vi förutsätter att du är kommunikativ och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, samt kompetens inom system. Det är meriterande om du har byggt upp nya verksamheter och genomfört större förändringar.
 
Ytterligare information
Kontakta gärna Anna-Lena Henriksson, 08-553 860 46 för mer information om tjänsten.
 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej