Inaktiv platsannons

Reservdelsansvarig, Region Stockholm, Häggvik

Om tjänsten

Vill Du leverera reservdelar och service i världsklass?

Då kan du vara den vi söker!

Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.

Vi söker nu en ny medarbetare till vår anläggning i Häggvik. Du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam där bl.a. servicerådgivning, kundmottagning och reservdelsförsäljning ingår.

Arbetsuppgifter
Som reservdelsansvarig i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar
och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Lagerstyrning, bevakning, framtagning av relevanta analyser är uppgifter du känner dig bekväm med.

En viktig del i rollen är att tycka om att leda och coacha människor, då du har en coachande roll inom reservdelsavdelningen.

Du övervakar driften av reservdelsavdelningen och lagret genom att säkerställa att:

  • Varulagret hanteras effektivt med hög servicenivå och goda nyckeltal för verksamheten
  • Rätt reservdelar levereras i tid till kund och verkstad
  • Relevanta dokument fylls i korrekt, inklusive fakturor, betalningar och andra officiella dokument

Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett intresse för fordon och att ge service. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av servicearbete och vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Det är meriterande om du har erfarenhet av t.ex. reservdelshantering, logistik eller servicerådgivning sedan tidigare. Detta är dock inte avgörande, vi lär dig det du behöver kunna.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande.

Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus.

Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.

Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
B körkort är ett krav och truckkort meriterande.

Tjänsten är på heltid och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

Ytterligare information
Kontakta gärna Nicklas Hjälström (Servicechef), 010-7066244 eller Michael Flygare (stf. Servicechef), 010-7080878.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej