Inaktiv platsannons

FINSKTALANDE / NORSKTALANDE / EKONOMIASSISTENT /ACCOUNTS RECEIVABLE ANALYST i Stockholm

Talar du finska eller norska och har ett stort intresse för ekonomi? Är du dessutom noggrann och trivs med stort eget ansvar? Vi söker dig som vill utvecklas vidare inom kundreskontra som Accounts Receivable Analyst hos världsledande Coty! Rekrytering sker via Bravura.

Arbetsbeskrivning:

Coty grundades i Paris 1904, och har sedan dess vuxit till att bli världsledande inom skönhet och kroppsvård. Cotys produkter säljs idag i 130 länder världen över och är välkända på marknaden. Bland produkterna hittar du märken som Wella, Calvin Klein, Hugo Boss, OPI, Chloé, Ghd, Max Factor och Marc Jacobs. I företaget arbetar idag ca 20 000 över hela världen och varav omkring 100 medarbetare i Sverige.

I rollen kommer du att ansvara över kundreskontra för antingen Finland eller Norge, och då vara ytterst ansvarig för inbetalningar av alla produkter som skickas till Cotys finska eller norska kunder. Du ansvarar för att säkerställa och kontrollera att betalningarna för alla kundkonton är korrekta och i tid samt för att säkerställa att detta sker i enlighet med Cotys policy. Som kundreskontra analytiker analyserar du öppna konton och agerar proaktivt för att dessa betalas enligt överenskommelse, i och med detta arbetar du också för att minimera riskerna för försenade inbetalningar och tar fram handlingsplaner i linje med detta. Du arbetar i nära kontakt med kunderna och ni samarbetar internt i teamet för att lösa de problem som uppstår. Du ansvarar även för att dina konton är avstämda inför månads-, kvartals- och årsbokslut. 

Varje kundreskontra analytiker har också ett eget projekt eller systemansvar som de ansvarar för utöver rollbeskrivningen. Denna uppgift kommer att tilldelas individuellt baserat på både landets och individens egenskaper och nivå.

Vad vi erbjuder:

Start: Omgående
Plats: Frihamnen, Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

Vad vi ber om:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet
  • Tidigare erfarenhet av arbete i SAP är mycket meriterande
  • Flytande kunskaper i finska eller norska i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
  • Ytterligare språkkunskaper i annat nordiskt språk är mycket meriterande
  • Erfarenhet av och förståelse för det ekonomiska flödet

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du gillar ett högt tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du har en god analytisk förmåga och trivs med att lösa problem. Vidare tror vi att det är viktigt för dig att vara noggrann med detaljer i ditt arbete samt att du arbetar strukturerat. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du är relationsorienterad och har en god samarbetsförmåga.

Ansök

Är du den perfekta kandidaten? Klicka på "Ansök nu" så kontaktar vi dig så fort vi kan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Ansvarig för
Ekonomiassistent
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska