Har du erfarenhet av ekonomi och HR? Är du serviceinriktad och handlingskraftig? Är du en social lagspelare med hög simultankapacitet? Då kan det här vara jobbet för dig!
För kunds räkning söker vi nu en Ekonomi- & HR-assistent till en av våra kunder i Hovås. Behovet är omgående och uppdraget löper på nio månader. Därefter är ambitionen att du går över med din anställning till vår kund.
Din roll
Som Ekonomi- & HR-assistent på kommer du ha ett varierat arbete där du kommer fungera som spindeln i nätet. Du kommer stödja och arbeta nära ledningen samtidigt som du kommer ha mycket kontakt med konsulterna som finns i en nationell organisation över hela landet.
Dina arbetsuppgifter blir i huvudsak följande:
· Leverantörsreskontra
· Betalningar
· Påminnelsehantering
· Personaladministration
· Administration av avtal för kund, leverantörer och
underkonsulter
· Samordning av kontorslokaler och arbetsmiljö på
olika orter
· Stöd till konsulterna i kundfakturering & projektadministration
· Introduktion av nyanställda
· Planering och administration av utbildningar, seminarier
och konferenser
Vem söker vi?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och med erfarenhet från liknande roll. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och har förmågan att på svenska kommunicera väl både skriftligt och muntligt.
Utöver detta är det meriterande om du har kunskap och erfarenhet av:
· Löneadministration
· Affärssystemet Maconomy
· Arbete i Mac-miljö
Som person är du handlingskraftig och besitter en social förmåga med hög servicenivå. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du också arbetar effektivt och har lätt för att lära dig och ta till dig ny information.
24-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!