Inaktiv platsannons

ITIL Kundspecialist / Problem Manager till vår B2B Networking Support i Kista

Om tjänsten

Tele2 är ett internationellt bolag med helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer där lösningarna ska bidra till utveckling av effektivitet, relationer och affärer. Vi har utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Nu söker vi en driven och erfaren Kundspecialist. Är du den vi letar efter?

Det här är jobbet…

Till Tech Support Networking på Tele2, söker vi en erfaren Kundspecialist. Tech Support Networking är en avdelning inom B2B Support och ansvarar för teknisk support och felhantering på våra företagskunder inom produktområdena WAN och LAN.

Som Kundspecialist kommer du rapportera till ledningen för Tech Support Networking. Du kommer att ha många kontaktytor och kommunicera med såväl kunder som andra avdelningar internt på Tele2.

Som Kundspecialist ansvarar du bland annat för:

  • Utökad detaljkunskap om de strategiska kundernas avtal inom Tech Support Networking.
  • Problem- och Changeprocessen på kund- och avtalsnivå
  • Säkra kvalitén och den tekniska förvaltningen för kunden på Tech Support Networking.
    • Säkerställa att teamets medarbetare är utbildade i kundspecifika rutiner
    • Förmedlar viktig information om kund till teamet
  • Ta emot överlämningar från projekt och följ upp förvaltning (CleanHandover)
  • Deltar vid behov i möten som rör kund, både internt och externt
  • Bistå internt med enklare statistik/administration
  • Medverka till att utveckla processer och rutiner i samarbete med övriga avdelningar
  • Leda och driva projektrelaterade till Problem- och Changeprocessen på kund- och avtalsnivå
  • Hålla ett tätt samarbete med övriga processfunktioner inom Commercial Business

Det här är vad du har…

Kvalifikationer

  • Minst 5 års erfarenhet i liknande roll inom drift och/eller networking
  • Erfarenhet av hantering av externa företagskunder
  • God förståelse för och vana att arbeta enligt ITIL

Egenskaper

  • God kommunikationsförmåga och högt kundfokus även i pressade situationer.
  • Du är lösningsorienterad och klarar att prioritera i ett högt tempo.

Det här är vad Tele2 kan ge dig…

… en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.

… stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.

… vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.

Är du en utmanare som brinner för kvalitet, och vill jobba i en öppen och flexibel miljö så tror vi att du är helt rätt person för oss. Och att vi är helt rätt plats för dig. Vi ser fram emot att få träffa dig.

Vill du veta mer om Tele2 och oss som jobbar här, surfa in på www.tele2.se/karriar och läs mer. 

Tjänsten är placerad i Kista.

Välkommen med din ansökan senast den 30/3. Urval och intervjuer sker löpande.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kista
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
IT, Online marketing
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej