Ansvaret för kommunikation omfattar den strategiska
inriktningen för intern och extern kommunikation, varumärke och
marknadskommunikation. Enheten har också operativt ansvar för delar av den
samlade kommunikationen. Bland annat ansvarar enheten för att leda och utveckla
PostNords strategier för intern kommunikation och operativt driva ett antal
koncerngemensamma aktiviteter och projekt.
Din
huvuduppgift blir att i nära samarbete med andra enheter och ländernas lokala
kommunikationsteam utveckla och samordna PostNords interna kommunikation. Det
innebär bland annat att du tar fram, implementerar och följer upp strategier
och aktiviteter som bidrar till högre effektivitet i den interna
kommunikationen, skapar engagemang hos medarbetarna och ger dem bättre
förutsättningar att representera PostNord i förhållande till våra kunder. Du är
koncernens expert och rådgivare avseende intern kommunikation vad gäller såväl
strategier och konceptualisering som aktivering och uppföljning. Du kommer att
ha ett nära samarbete med enheten för Content som också ligger inom Corporate
Affairs.
Du har vad som krävs
Vi söker dig som har ett naturligt intresse av kommunikation och förstår dess betydelse för att skapa förtroende, delaktighet och engagemang i företaget.
Vi ser att du har relevant utbildning inom området och mångårig erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter i ett stort företag eller organisation med en komplex intressentbild. Vidare ser vi att du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift. Har du kunskaper i några övriga nordiska språk ser vi det som starkt meriterande.
Vi levererar
Människor med olika bakgrund arbetar hos oss. Du kommer därför vara en del av en arbetsplats med stor mångfald, vilket bidrar till bättre resultat för verksamheten. Som en driven och erfaren digital säljare kommer du till ett ambitiöst team där du har stor möjlighet till personlig utveckling.