Inaktiv platsannons

Supportspecialist till Customer Support, Scania i Sodertalje

Till gruppen Customer Support söker vi nu en Supportspecialist. Gruppen tillhör sektionen Service Desk som består av ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.

Om tjänsten

Dina arbetsuppgifter

Du tillhandahåller en global teknisk ”First line support” där telefoni och mail är dina främsta kontaktvägar och fjärrstyrning utgör ett av dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete och arbetssätt.

Din profil

  • Du behärskar både Spanska och Portugisiska i såväl tal som skrift
  • Din svenska och engelska är flytande i både tal och i skrift
  • Du har arbetat i en liknade roll under några år
  • Du har en dokumenterad grundläggande utbildning inom IT
  • Du har goda kunskaper i operativsystemen Windows 7 och Windows 10
  • Du har bred kunskap inom Microsofts produktfamilj, Office 2013/2016/365
  • Du har analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men kan ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem
  • Du kan snabbt ställa om i olika lägen och vet hur du ska prioritera när det krävs snabba beslut


Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. Är prestigelös i ditt huvudsakliga agerande och arbetar mer än gärna i lag. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Job Express.


Ytterligare information
För ytterligare information kontakta Mikael Tammi (Scania Rekryteringscenter), 08-553 711 74 eller Markus Persson (Gruppchef Customer Support), 08-553 511 72.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT, Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej