Inaktiv platsannons

MTGCustomer Service Manager i Stockholm

Vi söker en Customer Service Manager som kommer ansvara för Viasats kundservice!

Om tjänsten

Vad rollen innebär
Som Kundservicechef ansvarar du för hela Viasats kundservice. Du leder vårt interna beställarteam på Viasat och du säkerställer att våra kundserviceagenter hos vår kundservicepartner levererar och skapar hög kundnöjdhet. Som kundservicechef har du ett stort ansvar då vår kundbas är stor och beroende av att vår teknik och tjänst fungerar dygnet runt. Vi agerar i en snabbrörlig bransch där förändringar är vardagsmat så tempot är högt och resultaten kommer snabbt!

Du ansvarar i rollen även för digitaliseringsstrategin av kundservice och du lyfter hela tiden blicken för att identifiera vårt nästa initiativ som förbättrar resultaten och kundupplevelsen. Vi genomgår en transformation kopplat till digitalisering och detta är något som du brinner för att få på plats.

I rollen arbetar du nära många avdelningar inom MTG och du är en del av Digital and Operations-teamet. För rätt person finns alla möjligheter att skapa stora förändringar!

Ansvar i rollen består av:

  • Dagligt övergripande operationellt ansvar för kundservice (samtliga kanaler; Tele, Självhjälp, Chatt, Webform, Sociala medier)
  • Ansvar för budget och måluppfyllnad
  • Ansvar för omfattande försäljning via KS
  • Ansvar för KPI:er så som AHT, CSR, FTR, Hitrates och Web CTR
  • Projekt och utvecklingsinitiativ för att optimera leverans med fokus på CSR, AHT, försäljning och inkommande volymer
  • Framtagning av digitaliseringsstrategi och exekveringsplaner för att driva digitaliseringen av vår KS vidare

Vad vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utmanande roll i en organisation med högt i tak. Att vara del av ett mediabolag mitt i den förändring som branschen befinner sig i är spännande. Det innebär att vi ständigt behöver vara på tå och inte vara rädda för att skifta fokus vilket leder till varierande och utmanande vardagar. Om du uppskattar när det går undan kommer du att trivas tillsammans med oss. Vi sitter på Ringvägen 52 på Södermalm tillsammans med flera bolag inom MTG-koncernen. Vi vill att alla ska känna sig hemma här och vi hoppas att även du kommer att göra det.

Vad vi söker

Vi söker dig med ett starkt driv, erfarenhet av kundservice och affärssinne.  Vi tror att du redan tidigare varit ansvarig för kundservice och att du tar med dig erfarenheter kring förändringsarbete och digitalisering. Som person är du orädd för förändring samt innehar förmågan att lyfta blicken och tänka och agera strategiskt.

  • Erfarenhet av kundservice på flera siter
  • Flera års erfarenhet av ledarroll inom Kundservice
  • Erfarenhet av digitalisering och omnikanalssetup
  • Kundorienterad, kreativ och affärsdriven
  • Skarpt analytiskt sinne med erfarenhet av business-case framtagning
  • Goda kunskaper i Excel och Officepaketet
  • Högskoleutbildning

Ansökan

Om du tycker att den här tjänsten låter som en utmaning för dig vill vi att du ansöker. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Nina Ögren, rekryterare, på eller rekryterande chef Frida Stendahl på .

Viasat ingår i MTG (Modern Times Group) som är en internationell underhållningskoncern. Koncernens verksamheter sträcker sig över sex kontinenter och omfattar TV-kanaler, innehållsproduktion och distribution, onlinetjänster, radiokanaler, flerkanalnätverk (MCN:er) och esport. I Sverige driver MTG, förutom Viasat, kanalerna TV3, TV6, TV8, TV10 samt streamingtjänsten Viaplay. Även radiokanalerna RIX FM, Bandit, och Lugna Favoriter samt ett antal verksamheter inom online- och produktionsbolag.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Produktion / Industri
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Produktion / Industri | Heltidsjobb (förstajobb)