Är du positiv och driven? Vill du arbeta på en ekonomiavdelning där man tar ansvar för sitt arbete men samtidigt stöttar varandra? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vad innebär rollen?
I den här rollen ingår du i ett team om tre personer med god stämning och öppenhet. Du ingår i ett större sammanhang inom logistisk verksamhet. Arbetet i din roll som ekonomiassistent omfattar hantering av leverantörsfakturor, kundfakturering, ansvar för att utfördelningsnycklar stämmer med rätt kostnad på rätt kund samt delaktighet i månadsboksluten. I din roll är du också lokal administratör för kundfakturering- och tidredovisningssystemen. Utöver detta ingår transportadministration i form av mycket kontakt med leverantörer gällande krediter.
Du kommer att arbeta som vår SJR-konsult med start så snart som möjligt och fortsättning under cirka sex månader. Därefter är ambitionen att du går över med din asntällning till vår kund. Tjänsten är på heltid och arbetsplatsen är belägen i Landvetter.
Vem söker vi?
En lämplig bakgrund är att vara gymnasieekonom med några års erfarenhet av likande roll. Du har arbetat i ett större affärssystem, gärna SAP och är van vid att hantera stora transaktionsvolymer.
Du är prestigelös, initiativrik och har en hög arbetsmoral och som person är du analytisk, driven och målmedveten. Ditt arbetssätt är strukturerat och du har en hög leveransförmåga. Du tycker om ordning och reda samt att arbeta med ständiga förbättringar.
Då du kommer att ha mycket interna kontakter, utgår vi från att du är en kommunikativ och servicemedveten person som är lätt att samarbeta med. Vi förutsätter att du kommunicerar väl både på svenska och engelska, i så väl tal som skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och värderar god social förmåga högt, då det är viktigt att kunna skapa en förtroendefull relation med alla nivåer i organisationen.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!