Inaktiv platsannons

Administrativ assistent Halmstad

Lidl är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige. Vi söker nu två administrativa assistenter med inriktning mot utbildning som förstärkning till teamet Personal administration. Avdelningen består idag av tre assistenter och en gruppchef. Tjänsten är ett semestervikariat 1/6-31/8 med start omgående för inlärning. Kontoret ligger i direkt anslutning till vårt centrallager i Halmstad.

Om tjänsten

Din roll

Som administrativ assistent hos oss på Lidl är du den som stöttar regionens chefer med personalrelaterad service och administration. Främsta uppgiften är koordinering av alla delar i Lidls rekryteringsprocess från  att fånga upp personalbehov, kommunicera med ansvariga chefer tillika kandidater, medverka vid urval och intervjuer, till administrativa uppgifter som att publicera annonser, utvärdera och rapportera. Arbetet innebär också att du hanterar och registrerar kontrakt, arbetstid för butik- och lagerpersonal, schemamodeller och övriga underlag tillhörande en personalavdelning samt administration av utbildningar. Fler exempel på ansvar och uppgifter är tidsskrivnings- och reseräkningsfrågor samt skapa betyg och intyg. Avdelningen har en regional roll i HR informationsdelning och bidrar till att säkerställa företagets HR processer. Ett antal tjänsteresor ingår i rollen.

 
Din bakgrund

Vi ser dig med avslutad relevant gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning på rekrytering. Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom området rekrytering, gärna från detaljhandeln eller liknande tjänster. Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande arbete där du får chansen att i stor utsträckning inverka på att hålla hög kvalitet på vår administration.

Att jobba som administrativ assistent ställer höga krav på samarbetsförmåga och servicekänsla. Du är en god kommunikatör, har ett strukturerat arbetssätt samt har lätt för att lära dig nya system och verktyg. Du har ett intresse i att analysera olika typer av frågeställningar och lösa problem. Vidare är du driven i ditt arbetssätt och har viljan att förstå hur olika system och processer hänger ihop i ett stort företag.

Som person är du noggrann, strukturerad och har en mycket god administrativ likväl som social förmåga. Du är serviceinriktad, har väl utvecklad kommunikationsförmåga och ett högt tempo är något som lockar dig. Vi förutsätter att du är en van användare av Microsoft Office. Du kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska samt innehar B-körkort. Kunskaper i tyska är meriterande.

 
Vad vi erbjuder

För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling. Det är därför glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten består av två efterföljande tidsbegränsade anställningar på heltid. Första anställningsperioden avser en tidsbegränsad tjänst för inlärning med tillträde snarast och t.o.m. 31/5 2018 som därefter övergår till ett semestervikariat perioden 1/6–31/8 2018.

Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Halmstad
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Halmstad | Detaljhandel | Deltidsjobb