Inaktiv platsannons

Erfaren löneadministratör till Trelleborgkoncernen

Om tjänsten

 

 

Trelleborg är världsledande inom specialutvecklade polymerlösningar för nästan alla branscher i världen. Och vi befinner oss där vi är i dag för att våra talanger tagit oss dit. Trelleborg har den polymertekniska spetskompetens som gör innovation och tillämpning möjlig. Vi har ett nära samarbete med ledande varumärken inom industrin för att påskynda deras utveckling och driva deras verksamhet framåt – och på vägen dit forma industrin och de framsteg som kommer att gagna mänskligheten under många spännande år framöver.


Är du serviceminded, självgående och tycker om att arbeta i en dynamisk miljö med mycket kontakter inom organisationen?  Har du erfarenhet av hela löneprocessen? Då är tjänsten som löneadministrarör på Trelleborg något för dig.

Ansvar och arbetsuppgifter
Tillsammans med din kollega ansvarar du för hela löneprocessen avseende 13 bolag och ca 1500 löner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bearbetning och sammanställning av löneunderlag, utlägg, reseräkningar, förmåner, nyanställningar och slutlöner. Du ansvarar för utbetalning, kontrolluppgifter, intyg, rapportering, kollektivavtalstolkningar och rapporter. Utredningar samt att vara ett stöd i avtals- och lönefrågor är också vanligt förekommande. I tjänsten ingår även en del HR-administration. Du har ett nära samarbete med din direkta kollega och med kollegorna på HR-avdelningen såväl centralt som lokalt.

Lämplig bakgrund
Du har god erfarenhet av kvalificerad lönehantering från en större organisation och är van vid stora flöden och många kontaktytor. Du har självständigt drivit lönearbetet och är trygg i din erfarenhet kring cyklerna med lönekörningar, årsskifte och semesterår. Du har också erfarenhet av lönekartläggningsarbete och en god system- och datorvana, erfarenhet av Agda är starkt meriterande. Du är intresserad och insatt och håller dig uppdaterad vad gäller regler och riktlinjer kring kollektivavtal, sjuklöner, skatter, pensioner, försäkringar och arbetsrätt samt har en förståelse för hur ditt arbete relaterar till andra funktioner inom företaget. Tidigare erfarenhet av HR-administration är meriterande. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska.

Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. Du är en service- och samarbetsinriktad person med produktivitetsfokus som har lätt att skapa förtroende och självständigt kan driva projekt och frågor. Vidare är du strukturerad, självgående och har en hög detaljnoggrannhet. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Vidare har du en vilja att kontinuerligt utveckla dig själv och verksamheten och strävar efter att göra detta på ett pragmatiskt och lyhört sätt. Då kontaktytorna är många och mycket av arbetet sker på distans är det också viktigt att du är en god kommunikatör i både tal och skrift.


Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Trelleborg
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Trelleborg | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb