Inaktiv platsannons

DHL Freight söker: Supervisor till Key Account Desk i Göteborg

Om tjänsten

Vilka är vi?

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är ”logistikbolaget för hela världen”. DHL erbjuder
expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 480 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokalkännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Vi  söker nu vi en Supervisor till Key Account Desk i Göteborg. Key Account Desk ansvarar för all kundservice gällande våra viktiga nyckelkunder. Vi söker en person som får en viktig strategisk roll som spindeln i nätet mellan verksamhet och kund, där kundfokus är ledordet. Vi är 6-7 medarbetare som arbetar mycket nära kund och ansvariga säljare. Tjänsten innebär bl a kundbesök och ett nära samarbete med våra interna samarbetspartners. Men också att stötta teamet och skapa de bästa förutsättningar för dem genom ständigt utvecklingsarbete och förbättring av processer.

Vad erbjuder vi dig?

På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor.  Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team.  Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 
- Kundansvar, ansvara för att nå uppsatta mål
- Representera CS i interna och externa kundmöten
- Identifiera förbättringsområden och kommunicera förändringar
- Hantera eskaleringar och vidta åtgärder
- Underhålla och skapa goda relationer med kollegor och kunder.
- Personalansvar, engagera och motivera personal
- Rekrytering
- Handledning och coaching av ny och befintlig personal
- Genomföra mål- och medarbetarsamtal 

Vem är du?
- Vi söker dig med minst 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande, gärna branchvana.
- Du har erfarenhet av ledarroll med personalansvar samt vana att arbeta processorienterat.
- Du är en tydlig ledare, du är mål- och resultatinriktad och du har ett brinnande intresse för att arbeta med människan i fokus.
- Du är lyhörd, engagerad och fokuserad. Du gillar nya utmaningar och tycker att det sporrar att arbeta under eget ansvar.
- Du har god PC-vana. 

I denna tjänst kommunicerar du frekvent på engelska, varför du förväntas behärska både svenska och engelska i både tal och skrift.  För att lyckas i rollen krävs också ett nära och förtroendefullt samarbete med övriga i organisationen. 

Personliga egenskaper:
- Mod och hög drivkraft
- God social kompetens, bra på skapa nätverk och goda relationer
- Förmåga att prestera under högt tempo och hålla deadlines
- Initiativrik och handlingskraftig
- Service- och resultatinriktad
- Förmåga att utmana sig själv och andra
- Kunna applicera en helhetssyn på transportkedjanoch ta hänsyn till såväl kundens som bolagets behov

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Logistik / Transport
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej