Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,2 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 425 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,4 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus som är helägt av Göteborgs Stad.
Beskrivning
Som arbetsledare på Liseberg är du en viktig medspelare. Du arbetar i den operativa driften, och finns som stöd för områdeschefen i den dagliga verksamheten. I denna roll ansvarar du även för våra gästkontakter (Guest Relations). Du är en ambassadör utåt sett – och har du en arbetsledarroll blir du dessutom en tydlig arbetsgivarrepresentant som både påverkar och lever vårt varumärke! Organisatoriskt rapporterar du till Hotell Liseberg Hedens receptionschef.
Arbetsuppgifter
I denna tjänst stödjer du receptionschefen vid personalärenden, hanterar schemaändringar och bemanningsplanering. Du medverkar i uppdatering av arbetsmanualer och utbildningsmaterial och är delaktig i introduktioner och arbetsplatsutbildningar. Du är synlig i verksamheten och säkerställer en hög kvalitets- och servicenivå gentemot gäst. Du motiverar, inspirerar och stöttar dina kollegor genom hög närvaro under deras arbetsdag där ni tillsammans skapar upplevelser värda att minnas.
I tjänsten ingår även att driva och utveckla arbetet med verksamhetens gästkontakter. Du svarar för att aktivitetsplaner finns, hanterar och följer upp inkomna gästkommentarer, identifierar förbättringsområden och genomför visningar och kundaktiviteter. I dessa frågor arbetar du i nära samarbete med hotellets ledningsgrupp och Lisebergs försäljningsavdelning.
Kvalifikationer
Ett grundkrav för tjänsten är att du ska ha flerårig erfarenhet från servicebranschen, gärna med fokus på boende. Vi värdesätter relevant yrkesutbildning samt minst ett års ledarerfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med bokningssystemet Opera eller annat liknande bokningssystem samt har kunskap i gästundersökningsprogrammet Loopon.
Du är van att hantera gästärenden, är drivande i ditt förbättrings- och förändringsarbete och följer upp med noggrannhet och struktur. Du balanserar den goda gästupplevelsen med affärstänk och gott omdöme, och är lyhörd och kommunikativ.
20-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!