Kontoret i Karlstad ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till ca 65 000 privatkunder och ca 3 500 företagskunder. Vi är 50 medarbetare och verksamheten bedrivs på två orter, Karlstad och Kil. Vi ingår i enheten Värmland som består av våra kontor i Karlstad, Kil, Kristinehamn, Hagfors, Torsby, Åmål och Säffle. Vi söker nu en Kundrådgivare till vårt Servicekontor i Karlstad.
Som Kundrådgivare är du bankens ansikte utåt och del av ett team som ansvarar för att möta alla privat- och företagskunder som besöker kontoret. Du genomför de affärer kunden har behov att få hjälp med. Du kan även slussa eller guida kunden till t.ex. en specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret.
Vårt lokala samhällsengagemang är viktigt och vi håller regelbundet digitala utbildningar för våra kunder samt föreläser om privatekonomi i grund- och gymnasieskolor.
Arbetsområden/ansvar:
Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är lyhörd, pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och levererar ett bra resultat. En förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och som drivs av gemensam framgång.
Har du tidigare jobbat med rådgivning inom bank och har erfarenhet av bolån, så ses det som mycket meriterande. Swedsec Rådgivarlicens är ett krav för rollen och har du Bolånelicens idag är även det meriterande.
Varför jobba med mig? – Terés LagerkvistKarlstad präglas av framåtanda och ständig utveckling, mitt hjärta och engagemang för banken och vårt arbetssätt är stort. Vi sätter kunden i fokus och jag söker dig som vill vara en del av att utveckla och driva kontoret framåt. Jag värdesätter en rak och tydlig kommunikation samt en öppen dialog om hur vi kan förbättra oss. Jag förväntar mig stor delaktighet i det som händer på kontoret och ett stort ansvarstagande från din sida både internt och mot kund. Jag värdesätter samarbetet i gruppen, har högt i tak och vill att vi har roligt tillsammans.
Jag ser fram emot en spännande resa framåt, vill du vara med?
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!