Inaktiv platsannons

Analytiker till Bonnier News Sales i Stockholm

... Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News Sales skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier...

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Tillsammans med våra kunder och starka varumärken vågar vi inom Bonnier News Sales skapa innovativa annonslösningar med ett tydligt affärsfokus som sticker ut, berör och ger resultat. Bonnier News Sales representerar och arbetar med några av Sveriges mest kända varumärken inom mediebranschen; Expressen, Dagens industri, Dagens Nyheter, Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan.

Nu söker vi en Analytiker som vill vara med och utveckla annonsaffären för Dagens industri genom att ansvara för all affärsanalys.

Dina arbetsuppgifter

Som analytiker på Bonnier News Sales för Dagens industri kommer du att axla en bred roll med ansvar för att leverera insiktsfull och affärsdriven analys så som marknadsanalyser, målgruppsanalyser, kampanjuppföljningar, statistik samt alla sorters mätningar till de kunder som annonserar genom Dagens industri. I rollen kommer du att leverera konceptuella rekommendationer till kunder, baserat på analyser, samt utveckla Bonnier News Sales annonsaffär digitalt och bidra med proaktiva och insiktsfulla analyser internt som leder till ökad försäljning inom Bonnier News Sales.

Konkreta exempel på arbetsuppgifter:

  • Aktivt arbeta i uppföljningssystem, analysverktyg samt mätsystem för att leverera kund- och försäljningspitchspecifik data, analys och insikter
  • Arbeta nära försäljning i förberedelser men också i kundmöten och vid uppföljning av kampanjer
  • Med hjälp av information från mediedatabaser, marknadsundersökningar och omvärldsbevakning stödja säljorganisationen med kunskap, argument och presentationsmaterial
  • Arbeta nära ad operations gällande mätningar och nya produkter
  • Aktivt mäta effekter av nya annonsformat i samarbete med utvecklingsavdelningar
  • Arbeta nära affärsutveckling gällande nya produkter och nya annonslösningar
  • Målgruppsanalyser samt uppföljning

Din erfarenhet

För att axla rollen som analytiker bör du ha några års arbetslivserfarenhet av att analysera digital data inom mediebranschen. Vidare bör du ha:

  • En god förmåga att analysera kampanjstatistik och sammanställa grafer i Excel och PowerPoint som är värdefulla för befintlig och eller potentiell kund
  • God kunskap i att använda trafikmätningsinstrument för digitala kanaler
  • Kunna leverera insikter om mediemarknaden, framförallt nya kanaler
  • Stort intresse och förståelse för affär, affärsmässig analys och media
  • God mediekunskap samt förståelse för marknadsutvecklingen

Det är meriterande om du har erfarenhet av analysverktyg som Orvesto, Sesame, RM, IRM, Google Analytics, Adobe SiteCatalyst, Klipfolio etc.

Som person är du en social och kommunikativ relationsbyggare som är både lyhörd och serviceinriktad. Du är affärsmässigt analytisk och kan arbeta med flera saker samtidigt. Om du dessutom har en stark drivkraft att fortsätta utvecklas framåt, når resultat och ser lösningar och möjligheter där andra ser problem kan det vara dig vi söker.

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej