Inaktiv platsannons

Digital Analytiker i Stockholm

Nordens ledande medieföretag med över 200 års erfarenhet av mediemarknader i förändring. Vi söker nu dig som är villig att hjälpa oss utveckla vår verksamhet.

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vi är ett sammansvetsat team på sju personer bestående av UX Designers, grafiska designers och digitala analytiker som tillsammans formar hur våra streamingtjänster TV4 Play och C More ser ut och fungerar. Det är oerhört viktigt för oss att hela tiden veta hur användarna använder våra tjänster för att vi ska kunna lära oss och bli bättre. Därför söker vi nu dig som vill jobba med digital analys i tätt samarbete med produktutvecklingen och som driver hur vi mäter användarnas beteende över våra tjänster i syfte att lära oss mer om vad användarna gör.

Teamet arbetar tätt tillsammans med utvecklare, produktägare och affärsverksamheten inom C More och TV4 för att skapa Sveriges bästa streamingupplevelse.

Om rollen

Som Digital analytiker i produktteamet blir du ansvarig för att driva hur vi mäter våra tjänster över alla våra plattformar. Du blir en viktig del av produktteamet och tillsammans med UX designers och grafiska designers bidrar du till att genom datadrivet arbete driva den digitala produktutvecklingen framåt. Det innebär rent praktiskt att du kommer koda mätningsscript och kommunicera med övriga utvecklingteam kring mätning och datainsamling. Du måste med andra ord kunna skriva både HTML, CSS och JavaScript.

Du kommer att vara delaktig under produktutvecklingen för att sprida kvantitativa insikter om våra användare. Du planerar projekt och implementerar mätning för att säkerställa att vi senare kan följa upp vårt arbete. Du analysera effekter och beteendeförändringar med utgångspunkt i uppsatta KPI:er och samlar insikter för att optimera användarupplevelsen.

Är du den vi söker?

Du är bra på att kommunicera och tycker om att samarbeta med andra. Du kan skriva både HTML och CSS, och med fördel även Javascript (om inte så är du villig att lära dig), för att sätta upp mätningar på egen hand. Hos oss jobbar du tätt tillsammans med design- och utvecklingsteamen. Kort och gott så tycker du om både analys och kod.

Vi tror att du har några års erfarenhet av webanalys och har arbetat med konsumentnära tjänster. Du har goda kunskaper i verktyg såsom Adobe Analytics, Google Analytics, Google Tag Manager mm.

Har du även erfarenhet av olika typer av visualiserinsgverktyg för kvantitativ data, A/B-tester och konverteringsoptimering blir vi jätteglada. Och kunskaper inom webbpsykologi är ännu ett plus!

Vi erbjuder en modern arbetsplats, både när det kommer till de fysiska lokalerna samt arbetssätt och teknikval. Hos oss får du goda förutsättningar att balansera arbets- och privatliv. Vi sitter i nyrenoverade lokaler och vi har bl.a. en egen friskvårdavdelning med gym samt träningsklasser.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Vi ser fram emot din ansökan och ber dig inkludera CV eller LinkedIn-profil.

Praktiskt

För frågor om tjänsten kontakta:
Sofia Broberger, rekryterare, sofia.broberger@bonnierbroadcasting.com
Frida Morberg, Team lead/UX Designer, frida.morberg@bonnierbroadcasting.com.

Tjänsten ingår i Unionens avtalsområde och fackliga frågor besvaras via mejl till unionen@tv4.se.

Urval och intervjuer sker löpande.

Publicerad den

16-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej