Söker du ett meriterande sommarjobb där du får ta stort ansvar och utveckla dina kunskaper inom spedition, kundservice och orderhantering? Har du dessutom en kommunikativ förmåga och finns tillgänglig under v.26-32 kan tjänsten vara perfekt för dig!
Tjänstebeskrivning
Som speditör/kundservice kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom orderläggning, fakturering, utfärda transportdokument, leveransbevakning och bokning av transporter. Du blir en del av ett trevligt team på 4 personer där du fungerar som stöd och täcker upp under semesterperioden. Arbetet börjar med en gedigen upplärning för att du ska få de bästa förutsättningarna för att axla rollen. Arbetsuppgifterna består även av löpande kundkontakt där du besvarar frågor via mail och telefon rörande pris, lagerstatus, leveranstid. Vidare har du daglig kommunikation med övriga avdelningar på företaget så som ekonomi, inköp, produktion och lager.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet ifrån likande arbetsuppgifter och har en YH- eller universitetsutbildning inom logistik, alternativt så är du studerande och intresserad av att få praktisk erfarenhet. Du är en van användare av Officepaketet, främst Excel och har du erfarenhet av Dynamics är detta meriterande. Då företaget arbetar med internationella kunder är det viktigt att du utöver svenska även behärskar engelskan i både tal och skrift.
För att trivas i tjänsten tror vi att du är en serviceminded person som sätter kunden i fokus. På avdelningen arbetar de i team och det är viktigt att du trivs att samarbeta och hjälpas åt samtidigt som du har en förmåga att arbeta självständigt. Vidare behöver du vara en ansvarstagande och kommunikativ person med en god strukturförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
25-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!