Inaktiv platsannons

Avdelningssekreterare till UH, UC, UX, UV , YR i Sodertalje

Scania är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med våra partners och kunder leder vi övergången till ett hållbart transportsystem. Under 2016 levererade vi 73 100 lastbilar, 8 300 bussar samt 7 800 industri- och marinmotorer till våra kunder. Vi omsatte närmare 104 miljarder kronor, varav 20 procent utgjordes av servicerelaterade tjänster. Scania grundades 1891 och finns idag representerat i mer än 100 länder, och har drygt 46 000 medarbetare. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige, med filialer i Brasilien och Indien. Produktion sker i Europa, Latinamerika och Asien, med regionala produktcentra i Afrika, Asien och Eurasien. Scania ingår i Volkswagen Truck & Bus. För ytterligare information, besök www.scania.com.

Om tjänsten

Scania genomgår nu en transformation från att vara en leverantör av lastbilar, bussar och motorer till en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar.

Vi söker en kompetent och driven avdelningssekreterare till avdelningarna UH, UC, UX, UV och YR. Avdelningarna ansvarar för HR, R&D koordinering, Controlling, R&D Way Office, R&D Cooperation Office och R&D Research Office och har totalt sett ca 50 chefer och medarbetare. Som avdelningssekreterare tillhör du UH och rapporterar till chefen för UH och supporterar övriga organisationer. 

Dina arbetsuppgifter:

  • Administrativt stöd till avdelningscheferna och UH ledningsgrupp, vilket bl a innebär prioriteringar och diverse olika förberedelser inför möten (framtagande av presentationsmaterial, bokningar, ansvarig för hemsidor mm)
  • Operativt stöd till avdelningens medarbetare och chefer, bl a gällande administration vid nyanställningar, IT-behörigheter, mötesbokningar, hantering av fakturor och hantering av resor
  • Involvering i förbättringsarbetet för att optimera våra administrativa arbetsprocesser, verktyg och systemstöd
  • Vid behov kunna stötta våra Personaladministratörer vilket innebär bla registrering av uppgifter i vårt personalsystem, hantering av konsulter samt viss statistik.

 Vad vi kan erbjuda dig:

  • En dynamisk arbetsplats med varierade arbetsuppgifter
  • Deltagande i avdelningens ledningsgrupp
  • Stort eget ansvar och utrymme att nyttja ditt engagemang och drivkraft
  • Fokus på en samarbetande arbetsmiljö där alla bidrar till att utveckla och driva vårt arbete framåt
  • En arbetsplats där vi är måna om varandra och har en god laganda
  • Deltagande i R&Ds sekreterarnätverk där du ingår och utvecklar arbetssätt

Din profil

Befattningen ställer höga krav på administrativ kompetens och service. Du besitter en utpräglad förmåga att hantera många frågeställningar parallellt, är flexibel och prestigelös men med hög integritet.

Du har lätt för att kommunicera med andra och trivs med ett stort kontaktnät. Du kan arbeta självständigt, är driven, strukturerad, arbetar proaktivt och är duktig på att prioritera. Som person har du ett gott ordningssinne, god samarbets- och initiativförmåga samt en genuin känsla för service.

Du skriver och talar svenska och engelska obehindrat. Stor datavana och förmåga att arbeta obehindrat i MS Office är en självklarhet. Tidigare erfarenhet av företagets administrativa system som t ex OrderIT, Efhekt, Easy2Buy, är meriterande.

Du har flera års erfarenhet som sekreterare och/eller av personaladministrativt arbete och har som lägst gymnasieutbildning.

För mer information

Kontakta gärna Malin Sollert, avdelningschef, 070-388 99 51 eller nuvarande sekreterare Jenny Thimgren 070-086 37 81. 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Sodertalje
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Södertälje | Civilingenjör / Arkitekt | IT | Heltidsjobb (förstajobb)