Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi
på Atea Västerås dig som vill arbeta på Servicedesk hos vår kund i Fagersta. Vi
erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som
tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för
landslaget i it-infrastruktur.
"På Atea får jag jobba kreativt i team med
fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste
experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig
verkligen något nytt varje dag." – Sofia
Nagander, IT Arkitekt på Atea
Din roll i laget
I
rollen kommer du att bemanna kundens first line support och On-Site support med
ansvar för att leverera både lokal och global support till slutanvändarna. Du
kommer bland annat att hantera både enklare och mer utmanande felsökning och
problemlösning i kundens it-miljö, vilket är Windows 10 och Office 365, du
kommer också att installera datorer och hantera beställningar mm. Ärendena
tas emot via telefon, mail och på plats för att sedan registreras i
ärendehanteringssystemet Topdesk. Du kommer ingå i ett team som utgörs av tre
andra medarbetare och arbetet sker processinriktat enligt ITIL. Hos oss
erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa
tillsammans med dina kollegor.
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen servicedeskmedarbetare
som är:
- First line support, hanterar ärenden via telefon och mail.
- On-site support, hantera support direkt till slutanvändarna.
- Arbeta processinriktat enligt ITIL.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det
alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande
ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur
präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och
ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till
Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Vi har alltid
stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen
väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Som person känner du troligtvis igen dig på följande:
Du är serviceinriktad, noggrann och
eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Din samarbetsförmåga är
god genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer
behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är öppen för att resa
och tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer
att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha
följande kompetens:
- Vara serviceinriktad, noggrann och kommunikativ.
- Brinner för felsökning och problemlösning.
- Grundläggande it-kunskaper inom Microsoft Windows.
- Erfarenhet av likande arbetsuppgift är önskvärt.
- Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
- Tidigare arbetslivserfarenhet som IT-konsult samt kunskap i ITIL, Windows 10, Office 365, Topdesk och Lotus Notes är meriterande.