Inaktiv platsannons

Teknikkonsult till servicedesk i Fagersta

Teknikkonsult till... ... Sista ansökan 2018-05...

Om tjänsten

Teknikkonsult till servicedesk Fagersta
Sista ansökan 2018-05-27

   Är du en lagspelare som vill ta steget upp till landslaget? Just nu söker vi på Atea Västerås dig som vill arbeta på Servicedesk hos vår kund i Fagersta. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur. 
 
"På Atea får jag jobba kreativt i team med fantastiskt härliga kollegor, som dessutom är it-branschens kanske vassaste experter. Atea fokuserar mycket på kompetensutveckling och jag lär mig verkligen något nytt varje dag." – Sofia Nagander, IT Arkitekt på Atea 
 
Din roll i laget 
I rollen kommer du att bemanna kundens first line support och On-Site support med ansvar för att leverera både lokal och global support till slutanvändarna. Du kommer bland annat att hantera både enklare och mer utmanande felsökning och problemlösning i kundens it-miljö, vilket är Windows 10 och Office 365, du kommer också att installera datorer och hantera beställningar mm. Ärendena tas emot via telefon, mail och på plats för att sedan registreras i ärendehanteringssystemet Topdesk. Du kommer ingå i ett team som utgörs av tre andra medarbetare och arbetet sker processinriktat enligt ITIL. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor. 
 
Dina huvudsakliga uppgifter i rollen servicedeskmedarbetare som är:  
  • First line support, hanterar ärenden via telefon och mail. 
  • On-site support, hantera support direkt till slutanvändarna. 
  • Arbeta processinriktat enligt ITIL.  
Vårt erbjudande till dig  
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.   
 
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  
 
Som person känner du troligtvis igen dig på följande: 
Du är serviceinriktad, noggrann och eftersträvar att uppnå mål och leverera hög kvalité. Din samarbetsförmåga är god genom att du är lyhörd och kommunikativ. Vid stressiga situationer behåller du lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är öppen för att resa och  tjänsten kräver B-körkort. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  
 
För att lyckas i tjänsten som servicedeskmedarbetare bör du ha följande kompetens: 
  • Vara serviceinriktad, noggrann och kommunikativ. 
  • Brinner för felsökning och problemlösning. 
  • Grundläggande it-kunskaper inom Microsoft Windows. 
  • Erfarenhet av likande arbetsuppgift är önskvärt. 
  • Tala och skriva svenska och engelska obehindrat. 
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som IT-konsult samt kunskap i ITIL, Windows 10, Office 365, Topdesk och Lotus Notes är meriterande. 

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Fagersta
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Civilingenjör / Arkitekt, IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Fagersta | Civilingenjör / Arkitekt | IT | Heltidsjobb (förstajobb)