Inaktiv platsannons

Kravanalytiker i Stockholm

Om tjänsten

Gillar du att lösa problem ihop med ett fantastiskt team?


Så här kan en vanlig dag se ut för dig som kravanalytiker.


Efter morgonkaffet: Scrum-möte.


Du diskuterar den pågående utvecklingen med utvecklare över hela världen för att hålla dig uppdaterad, ger input och svarar på frågor. Varje dag är en ny utmaning! Du bidrar till att skapa mode älskat av många, på ett hållbart sätt.


Morgonrutin: Planerar dagen.


Du punktar upp vad som behöver göras och vad som är nästa steg. Det är mycket som pågår samtidigt, så det är viktigt att vara strukturerad.


Före lunch: Sätter igång arbetet.


Du bokar möten, jobbar på krav, diskuterar möjliga lösningar med arkitekter, utvecklare och business-sidan. Du agerar som en tolkare mellan business och IT så att de båda förstår varandra.


Välförtjänt lunchpaus.


Efter lunch: Möte hos beställare på stan.


Du har möte med ett av varumärkena på deras citykontor i Stockholm och diskuterar deras idéer på hög nivå. Möten med många olika människor i branschen är en del av jobbet och skulle definitivt kunna vara bland det bästa med jobbet.


Eftermiddag: Återvänder till kontoret.


Tar med varumärkets idéer tillbaka till kollegor och intressenter för att specificera funktionella krav att lämna till utvecklarna. Vi är ett team och arbetar tillsammans för att leverera en stabil lösning. Du arbetar med människor med all möjlig expertis, både kreativ och teknisk. Därför tror du på enkelhet, så genom att visa problem med figurer eller bilder (eller vad som passar just dig bäst), kan du lätt få människor att förstå kontentan. Kommunikation och lärande är a och o!


Är detta du?


Om du har erfarenhet av komplexa system med många integrationer, tycker om att arbeta i en snabbrörlig miljö, har goda engelskkunskaper, och är social och strukturerad – då skulle du passa bra in hos oss. Det är en fördel om du har svenskkunskaper, tidigare erfarenhet av att facilitera workshops samt erfarenhet av att arbeta med leverantörer och distribuerade team. Om du har minst två års erfarenhet av en liknande roll och om du vill vara involverad i digitaliseringen av modebranschen ser vi fram emot att du hör av dig!


Har du frågor, kontakta Kristina Dybeck på kristina.dybeck@hm.com eller Monika Rusch på monika.rusch@hm.com.

Skicka CV och personligt brev senast 3 juni 2018. Vi går igenom ansökningar löpande så välkommen med din ansökan så snart som möjligt.


The IT department is an important part of the company’s business and carries out operations, software development and maintenance of the company’s systems and business applications. Our goal is to supply as cost efficient IT solutions as possible in order to offer our customers “Fashion and quality at the best price in a sustainable way”. The IT-department is located in Stockholm and Borås and conducts business virtually all over the globe. The H&M group includes in addition to H&M the brands H&M Home, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday and ARKET. As an IT-department, we work with all brands.

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)