Inaktiv platsannons

Kundrådgivare i Växjö

Om tjänsten

Om jobbet

Kontor Växjö ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till och ca 8 000 företagskunder och ca 95 000 privatkunder. Vi är 60 medarbetare och verksamheten bedrivs vid 4 kontor. Vi har verksamhet på fyra orter Växjö, Alvesta, Åseda och Tingsryd.

Som Kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla företagskunder. Du genomför proaktivt de affärer kunden har behov av. Du kan även slussa eller guida kunden till en annan roll/specialist. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret.

Arbetsområden/ansvar:

  • Läsa av och hantera kundens totala behov, eventuellt guida kunden vidare när specialistkompetens behövs
  • Aktivt bidra till att kunderna känner till och kan/vill använda våra digitala lösningar
  • Hantera självständigt företags- och privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC
  • Ger finansiell rådgivning till primärt företagskunder men hanterar även privatkunders grundläggande behov inom både låna, spara och betala

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen

Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunderna och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.

Meriterande för rollen är Swedsec licens, bolånelicens, FFL Liv och FFL Sak samt kreditbeviljningsrätt.

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Kundrådgivare på kontor
  • Kundrådgivare kundcenter
  • Kundstöd

Möjliga nästa karriärsteg

Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.

Varför jobba med mig? - Maria Lorentzon

Jag vill leda på ett enkelt, öppet och omtänksamt sätt. Jag värdesätter att vara närvarande, lyhörd och ger mycket frihet under ansvar i vardagen. Jag har stor tilltro till mina medarbetare och försöker skapa goda förutsättningar för att de ska kunna prestera och leverera utifrån våra gemensamma mål. Jag tror på att skapa en bra arbetsmiljö, där vi trivs och vill prestera för våra kunder. Detta skapa nöjdare kunder och en bättre lönsamhet för oss. Vi har en kompetent personal på kontoret, och en bra lärandemiljö där vi stöttar varandra. Tillsammans med oss kommer du arbeta i en miljö som präglas av glädje och delaktighet.

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Växjö
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Växjö | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)