Det händer mycket hos oss! Vi är mitt uppe i att modernisera och effektivisera vår supportmodell och söker därför en driven och engagerad OnSite Technician till Gävle bruk. Vi söker dig som kan bidra med både traditionellt och modernt supportarbete samt utmanande idéer till en ännu bättre support och IT-miljö för våra användare. Inom BillerudKorsnäs arbetar vi med ständiga förbättringar och strävar hela tiden mot att bli bättre för att kunna konkurrera på en global marknad. Vi anser att mångfald berikar vår verksamhet och vi söker dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter.
Om tjänsten
Som OnSite Technician arbetar du med olika typer av IT-ärenden från användare som huvudsakligen arbetar i Gävle men även från övriga världen. Det handlar då om att hantera ärendet genom problemlösning via fjärrstyrning eller att besöka kunden på deras arbetsplats för att kunna lösa IT-ärendet. Utöver direkt kundsupport ska du preparera datorer och installera program och tillbehör, leverera hårdvara till kund i bruket och dokumentera ärenden i system.
Du har även ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT.
Det är viktigt att följa de processer och rutiner som finns beskrivna.
Resor i tjänsten kan förekomma och beredskap ingår i befattningen som OnSite Technician.
Kvalifikationer
Meriterande
Tjänsten innebär periodvis högt tempo och hög arbetsbelastning. Det är därför viktigt att du är stresstålig och kan ta snabba beslut.
Personliga egenskaper
Vi ser att du har hög känsla för service, är ansvarsfull och självgående. Personlig lämplighet är viktigt för oss.
23-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!