Inaktiv platsannons

Backofficemedarbetare till Treasury Operations i Stockholm

Om tjänsten

SJR söker för kunds räkning en handläggare till gruppen Treasury Operations. Vår kund erbjuder bank- och försäkringstjänster för privatpersoner och företag. Kunden sitter i ljusa och fräscha lokaler på Gärdet. Uppdraget är med start omgående och ca 8 månader framåt.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att skötaSJR söker för kunds räkning en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Vår kund tillverkar och säljer lösningar för förbättrad rörlighet till människor med särskilda behov. Kunden sitter i ljusa och fräscha lokaler i Liljeholmen.  Uppdraget är på 5 veckor på heltid, vecka 25-30.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att sköta administrationen av finansiella transaktioner, det vill säga post-trade process för olika finansiella instrument såsom räntederivat och penningmarknadstransaktioner. Dessutom hanterar gruppen Bankens och Hypoteks emissioner, samt Collateral inom CSA.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet sedan tidigare av:

  • Settlement finansiella transaktioner
  • Bekräftelsehantering
  • Hantering av Collateral (CSA)
  • Emissionshantering
  • Systemkunskap: VPC, WSS, SWIFT, TriResolve, MarkitWire, DTCC


Publicerad den

24-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb