Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent med erfarenhet av kundreskontra i Stockholm

Om tjänsten

För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent med tidigare erfarenhet av påminnelsehantering. Uppdraget är med start omgående och sträcker sig till och med mitten av oktober med stor chans till förlängning. Möjlighet till semester finns i augusti. Kunden har sina lokaler på Lidingö.

Du kommer att ingå i en grupp om ca fem personer.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att sköta Påminnelseprocessen vilket innebär utskick av påminnelsebrev fakturakopior till inkasso och reglering.

  •  Hantera kundens gemensamma finance mail där kunder & leverantör skickar frågor
  •  Vara extra resurs samt ansvara för kundreskontra under semestertider
  •  Hjälpa till på kund-och leverantörsreskontra

Vem är du?

För att passa i rollen har du minst en gymnasieutbildning inom ekonomi samt 2 års erfarenhet av likande arbetsuppgifter. Du har tidigare arbetat i Navision och känner dig väl bevandrad i systemet. Därtill är du van vid att arbeta i Excel och är flytande i både svenska och engelska (både tal och skrift).

I denna process kommer stor vikt läggas vid personlighet. Du som söker denna tjänst är noggrann och strukturerad. Vidare är du driven, analytisk och trivs med att lösa problem. Eftersom du arbetar i nära kontakt med både kunder och kollegor tror vi att du har en god samarbetsförmåga.

 

 

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Ekonomi / Juridik | Deltidsjobb