Om företaget
SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Vad innebär rollen?
Här får du, hos vår kund belägen i Billdal, möjlighet att vara del av ett ekonomiteam och arbeta med både ekonomi och lön. Till största del hanterar du leverantörsfakturor och du arbetar även med löneadministration i form av trängselskatt, reseräkningar och annan administration och kontroll vad gäller cirka 60 tjänstemannalöner. Du arbetar i Visma och ett par andra system.
Arbetet sker på 100 % och önskar du arbeta cirka 80 % kan det för rätt person vara aktuellt. Du kommer att fungera som vår SJR-konsult under en period om cirka 8 månader med start i början av augusti.
Vem söker vi?
Vi söker dig med viss erfarenhet både som ekonomiassistent och inom löneadministration. Du har god Excelkunskap och har arbetat i olika system.
Du trivs i den här rollen om du tycker om ordning och reda samt trivs i team. Av vikt är att du är en person som vågar ställa frågor, är noggrann och har god samarbetsförmåga.
14-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!